excursies

• mir

We gaan met Sky gedeeltelijk een nijlcruise maken en gedeeltelijk naar Hurghada.

Nu is mijn vraag: ze vragen om deel te nemen met de excursies €129,00. Dat lijkt me best veel.

Zijn de excursies makkelijk op eigen gelegenheid zelf te doen?

En alle tips zijn welkom!

• mir

Ondertussen zijn we weer terug in nederland: nu kan ik zelf het antwoord geven.

Alles is prima te doen zonder gids!

Huur gewoon een taxi voor een paar cent en koop een goede reisgids en je spaar zo een hoop geld uit.

Is prima te doen zo.

• ahmed khalil

Mir hoe is het ? ik ben een nederlandse talige gids in cairo . je heb glijk. maar niet alle excursies kan zonder gids. Reis gids is heel blangrijk in Egypte. hij weet en meer dan in de boeken weren vermeld.hij laat u veel dingen zien. die kan gemist worden alles je alleen reis.

huur een reis gids en een auto. de entreegeld . je kan het zelf betalen.

groetjes

Ahmed khalil

• Mike

Over welke excursies heb je het dan?

En heb je dan daar een gids genomen? Bijvoorbeeld tempel van Karnak zou ik toch echt met gids doen (en niet iemand die daar rondloopt, maar een egyptoloog). Maar dat is mijn mening.

Wel ben ik het met je eens dat sommige (met name grote) reisorganisaties veel geld vragen.

Zelf ben ik erg tevreden over de organisatie (kleinschalig) waar wij mee geweest zijn. Ze hadden hele goede gidsen, voor een redelijke prijs. Een goede gids blijft niet goedkoop, maar wij hebben er echt veel meer uitgehaald als dat we zonder gids waren gegaan.

Maar vertel wat je gezien en gedaan hebt. Ben heel benieuwd.

Groetjes Linda.

• mir

Het ligt er gewoon aan waar je interesse in hebt. Wil je zeer uitgebreide uitleg over de geschiedenis van de goden dan moet je een gids nemen.

Wij willen gewoon lekker rondkijken; dan is een goede reisgids (boek) meer dan genoeg. En dan heb je ook de tijd aan jezelf.

Ook vond ik niet alle verhalen van de gids helemaal geloofwaardig.

We spraken mensen die alles zelf gedaan hebben; en die hebben meer gezien dan wij met gids.

• Mike

Nu moet ik er wel bij zeggen, dat het er wel heel erg aan ligt met welke reisorganisatie.

Ik vond de gidsen van Sky International (toendertijd) aanmerkelijk van mindere kwaliteit.

Dus dan kan je soms net zo goed zonder gaan.

De gidsen die wij de laatste jaren hebben zijn wel heel goed, en dan heb je er weer meer aan met gids.

Het blijft een persoonlijke keuze.

gr. Linda.

• timmerman

Wij zijn dan naar Sharm el sheikh geweest en hadden van te voren via google gezocht op excursies.

Dan is er toch begeleiding bij en dat is lang niet zo duur als de reis organisatie. gewoon even google en dan krijg je automatisch meer informatie.

Op eigen houtje kan ook maar of dat nou verstandig is weet ik niet.