Gevraagd:reistips egypte!!

• hannekelammers@hotmail.com

Hallo iedereen,

Wij gaan eind maart vakantie met op de bonnefooi naar luxor en caiiro, willen met de dagtrein van cairo naar luxor en vervolgens naar hurghada.

heb je heeft hier ervaring mee en heeft nog tips.

kun je in nederland al voor een goede prijs een dagtrein boeken cairo -luxor. moet je eten meenemen in de trein of kun je in de trein eten kopen?

met welk geld moet je je visum betalen bij aankomst in cairo, kun je eerst ponden gaan pinnen of moet je die al bij je hebben

Heb je tips over een goedkoop hostel en toch schoon in het centrum van cairo en dicht bij treinstation en cairomuseum.

is het makkelijk om een goedkoop hostel te vinden bij aankomst in luxor?

Busreis van luxor naar hurghada. zijn er lokale bussen die daar heen gaan. of moet je met een toeristenbus die dan natuurlijk weer duurder is.

wij willen graag low budget reizen en toch veel zien en doen. heeft iemand bijv, info waar je goedkoop een faluka tocht of nijlcruise kunt boeken in luxor.

Of zou je alle excursies al in nederland moeten boeken.

Heeft er iemnd nog tips voor goede restaurants??

bedankt voor je reactie.

• Ton

Verwijderd - geen reclame maken aub

• marianne1954

Hoihoi…….

Cairo heeft heel fijne hostels voor weinig geld….

Zelf heb ik in african hostel gelogeerd voor ongeveer 6 euro per nacht met ontbijt en koffie thee altijd gratis…ligt op loopafstand van museum in centrum en prima plek om te verblijven..

kijk op www.hostel.com daar vind je als je cairo intikt de hostels aldaar…

Veel plezier in egypte…

marianne

• marianne1954

visum moet je met egyptische ponden betalen maar als je visum koopt zit er altijd een bank bij dus erg makkelijk……

• Henk (Safaga)

Het visum moet je met buitenlandse deviezen betalen!!

Cash 15 $ of de tegenwaarde van dollars in euro's. (afhankelijk van de dagkoers)

Als je met zeg 15 euro betaald, krijg je het wisselgeld in EG ponden terug.

• agnes

Hai Hanneke.

Je hebt mij privé een berichtje gestuurd waarop ik gelijk ook weer privé gereageerd hebt.

Zie dat je mijn berichtje nog niet gelezen hebt.

Is toch wel over gekomen!!!!!!!!!!!!

groetjes Agnes.

• harmhessels@yahoo.com

heb wel wat gegevens voor je, mail me prive als belangstelling hebt