drankjes

• de hullu

Heeft men in Egypte ook zo iets als ouzo of pastis

• Mike

Egypte is een islamitisch land, dus de meeste mensen drinken geen alcohol.

Je kunt het er wel krijgen, maar ik zou niet echt op zoek gaan naar lokale alcohol houdende drankjes, maar dat is mijn persoonlijke mening.

Wat je er wel goed kan krijgen is heerlijke cocktails van vruchtensappen.

Karkadeh (ik weet niet hoe je het schrijft) is wel iets wat je geprobeerd moet hebben. De lokale drank. Ik vind hem zelf alleen koud lekker. De warme variant vind ik niet zo.

Gr. Linda.

• Henk (Safaga)

Dag,

In westers gerunde hotels, hebben ze in ieder geval ook varianten van internationaal bekende alcoholische dranken. De namen lijken er ook veel op, maar wat ik van anderen begrijp zijn deze van mindere kwaliteit dan de originele.

Of ze jouw dranken ook hebben weet ik niet.

Maar als jij ouzo of pastis wilt drinken, zou ik in jouw plaats dat spul op Schiphol al kopen. Dan weet je zeker dat het smaakt.

Bij de douane heb je niet zo snel iets te vrezen, zolang je die flessen maar uit het zicht houdt.

Groet,

Henk

• joke

toch zou ik geen koude thee drinken……

je zou dan last kunnen krijgen van de vloek der farao's.

ze gebruiken dan meestal water daarvoor zó uit de kraan, dus niet gekookt, gebruiken ze water uit flessen waarvan de dop nog vast zit, dan heb je zuiver water

bij mijn eega was het deze vakante ook raak: kreeg koffie aangeboden op een terrasje waar de plaatselijke inwoners een voetbalwedstrijd zaten te bekijken op een tv, en elke keer als er een nederlander aan de bal was, gaf iedereen luid en duidelijk aan wie dat was, (van de sar, huntelaar), lauwe koffie……. 2 uur later kramp……volgende morgen om half negen alweer aan de medicijnen, gelukkig was hij er binnen 2 uur er al weer vanaf.

zelf drink ik altijd bij een egyptische familie en op terrasjes altijd hete thee, nooit geen problemen daarmee gehad,

joke

• Mike

Karkadeh koud, ligt eraan hoe ze het gemaakt hebben. Je moet natuurlijk ook wel kijken waar je het drinkt, maar ik heb van koude karkadeh nog nooit last gehad.

• kameleon

Als je land in Hurghada kan je met je paspoort en vliegtickets in de taxfree shop van alles krijgen (zit bij de piraeus bank ) binnen 48 uur

en ik drink hem altijd koud en nooit de vloek gehad.