augustus met kind naar egypte?

• pipi

wil met dochter van 8 eind augustus naar egypte,maar twijfel ivm temperatuur…wie kan me zeggen hoe het het dan ongeveer is,en of het te doen is?

Graag ook tips voor kindvriendelijke hotels,met weinig russen,goed eten en leuke kindvriendelijke zee om te snorkelen.

Ben zoover al aan het afspeuren,maar zie door de bomen het bos niet meer..:))

Hopp op vele goede tips!

Overige tips ook welkom!

Alvast bedankt!

Gr

• froetie

Hoi Pipi,

hou er rekening mee dat Augustus ook in Egypte de warmste maand is en ookal is de warmte anders dan hier….het kan je toch nog bevangen. Wij gaan nooit in Augustus, een keer geweest en met 56 graden celsius ging ik van mijn graatje, mijn man is Egyptenaar en die vermijd ook deze warme zomermaand het liefste.

Toeristenplaatsen en hotels ken ik niet dus daar kan ik je niet bij helpen.

• Henk (Safaga)

Dag Pipi,

Ik ga al jarenook in de zomervakantie en dus in augustus naar de kust.

Door de wind is het dan heel goed te doen.

Er staat eigenlijk altijd wel een lekker briesje, maar er zijn ook windstille dagen.

Het is uiteraard in die periode wel warm.

Wil je echter in die periode het binnenland in, bv een excursie maken naar Luxor, dan zijn temperaturen boven de 50 graden geen uitzondering.

Maar zoals gezegd aan de kust is dat niet zo'n probleem, veel (water) drinken is een must, net als goed insmeren overigens en niet in de volle zon gaan liggen bakken.

Ook in de schaduw wordt je bruin.

Zo zie je maar, meningen kunnen verschillen.

Ik kan je geen antwoord geven in welk hotel je in Hurghada zou moeten boeken.

De Egyptenaren zijn in het algemeen heel vriendelijk naar kinderen toe.

Een ‘kindvriendelijke’ zee ken ik niet, voor mij is een zee een zee en in dit geval is dat dus de Rode Zee.

Succes verder,

Henk

• aspatjens

Wij gaan al jaren met de kinderen naar Egypte in de maand augustus. Het is er heerlijk, er staat altijd een windje waardoor het er goed vertoeven is.

Het strand en de stenen zijn er altijd warm, dus gewoon schoeisel aan. En voor de zon moet je altijd uitkijken ook hier in Nederland. Persoonlijk vind ik het in Turkije en Griekenland warmer dan Egypte in augustus. In Egypte zijn overal kindvriendelijke hotels, speelt je kind graag op het strand, moet je gewoon de foto's bekijken van vakantiebeoordelingen.

Hierop kun je goed zien of de afstand niet te groot is naar het strand. Wil je graag animatie voor je kind, dan kun je beste kijken naar grotere hotels.

Er wordt veel geschreven over het eten en drinken, onze kinderen eten gewoon wat er is in het restaurant, alleen geen rauwe salades. En drinken doen we zonder ijsklontjes en niet te koud, krijg je maar diarree van. Door de temperatuurs verschillen van het warme weer en het koude drinken, daar kan je maag behoorlijk van streek worden. Mocht je nog vragen hebben, dan hoor ik het wel.

Veel plezier Ankie

• Mike

Persoonlijk vind ik augustus veel te warm voor Egypte. Nu houd ik persoonlijk ook niet van erg warm. Wij zijn 11 jaar geleden in juli/augustus geweest en toen was het op een gegeven moment om 11.30 uur ‘s morgens 48 graden Celsius in de schaduw. Dat was welliswaar in Luxor. In Hurghada vond ik het toen vies benauwd warm en ’s avonds koelde het ook niet af.

Wij gaan het liefste in November naar Egypte. Misschien iets om heen te gaan in de Herfstvakantie?

Anderen vinden het wel goed te doen. Zolang je maar rustig aan doet.

Drink in ieder geval voldoende water (niet ijskoud) en ga regelmatig zwemmen. Dan is het wel veel beter uit te houden. Ga niet allerlei activiteiten doen of plan dat 's morgensvroeg.

Veel plezier .

Groetjes Linda.

• kameleon

Wij gaan al paar jaar in augustus naar egypte met kids.

Niks mis mee als je je aan wat regels houd ga niet in de warmste momenten in de volle zon bakken,en drink voldoende .

Wat wij een leuk hotel vonden was titanic resort en ja je geooft het niet weinig russen.

Al is dat ondertussen ondenkbaar in Egypte.

veel succes in je zoektocht

• Okma

Gaan al 15 jaar in juli en augustus naar Egypte( 3 tot 4 weken). Want dan hebben de kinderen nu eenmaal vakantie.

Aan de rode zee is dat echt heel goed te doen. Ik heb het altijd gauw warm in Nederland maar heb er in Egypte

weinig last van. Zolang je op het strand of bij het zwembad een parasolletje heb is het super.

Er staat eigenlijk altijd wind ( in 15 jaar 2 windstille dagen gehad, hotel kwam direct met extra drinken en ijs)).

Na zonsondergang ( 19.00 uur) koelt het af tot lekker warm en is het helemaal geen probleem.

In Hurgada is Alibaba/jasmin/Aladin leuk. Als je in 1 van de drie boekt mag je van alle drie gebruik maken.

Wij kregen ook nog een dagje aquapark aan de overkant kado ( titanic).

In Sharm el Sheik is een hotel in Ras um el Sied een aanrader want daar zijn prachtige huisriffen.

In Nabq zijn de riffen wel leuk maar het is er ook gelijk 30 meter diep.

Trek altijd waterschoenen aan want je kan flink beroerd worden van een zee-egel in de voet.