Wij zijn al meerdere keren naar Egypte geweest. De reis die jij beschrijft wordt door mensen van alle leeftijden gedaan.
Het beste weer heb je over het algemeen in Oktober/November. Het is dan niet meer zo heel heet, maar juist lekker om nog wat te doen.
Buikloop komt regelmatig voor, maar dit kan aan een heel aantal factoren liggen.
- Geef jezelf de tijd om aan het andere klimaat te wennen.
- Ga niet in de “hete” periode (juli/augustus).
- Ga niet gelijk alle nieuwe en vreemde dingen eten en drinken. Dit zijn je maag en darmen niet gewend en zo'n grote omslag kunnen ze vaak niet aan.
- Drink je drinken niet ijskoud. Vooral water op “kamertemperatuur” drinken.
- Drink regelmatig cola.
- Eet a-la-carte. Het buffet-eten kan er soms al uren staan en de kwaliteit is niet altijd super. (ligt er ook aan in welk hotel je zit)
- mocht je toch diarree krijgen, vraag dan de gids/reisleider om even met je naar de apotheek te gaan. (Bij mij werkten de lokale medicijnen echt veel beter, maar dan wel van de apotheek en let op de houdbaarheidsdatum).
Eerlijk gezegd heb ik er de laatste jaren geen last meer van, aangezien ik me meer aan bovenstaande regels houdt.
En een goede touroperator die goede hotels en restaurants weet, helpt natuurlijk ook heel veel.
Veel plezier. Egypte is echt mooi en de moeite waard.
Groetjes Linda