Nijlcruise, cairo + hurghada

• Toniii

Wij (2 jonge mannen) willen graag naar Egypte en de volgende trips maken.

Een nijlcruise van Luxor naar Aswan(5dagen), piramides Caïro(3dagen) en dan relaxen in Hurghada(5dagen).

Heeft iemand ervaring met zo'n reis?

We willen 2e week van oktober gaan, is het weer dan goed?

Wij zijn beide 27 jaar, zijn we dan de jongste op de nijlcruise, wat is de gemiddelde leeftijd?

Ik hoor ook van veel mensen dat ze buikloop krijgen, is dit waar?

Alvast bedankt voor antwoorden

• agnes

Hallo Toni,

Oktober is een mooie maand, nog aangenaam warm en ideaal voor een ondernemende reis.

Eigenlijk is het altijd mooi warm weer maar de zomermaanden zou ik uit de weg gaan, wordt dan echt te warm, tenminste dat vind ik.

Zijn al 6x in Egypte geweest, Hurghada en Sharm, en hebben nog nooit last gehad van buikloop. Nou is de één er gevoeliger voor dan de ander.

Water drinken alleen uit flessen, dus geen kraanwater, gebruik dit zelfs niet voor tanden poetsen. En bij het eten ( warm ) altijd wat brood nemen, dit neemt de olie op die je binnenkrijgt. Ook oppassen met groente eten, zit ook vaak olie in en kruiden. IJsklontjes vermijd ik ook altijd.

Mocht je toch last krijgen van buikloop, lauw/warme cola schijnt te helpen.

Heb zelf nog nooit een nijlcruise gedaan dus qua leeftijd kan ik je daar niks over vermelden, maar denk dat dit door alle leeftijden wel gedaan wordt.

Je had mijn privé berichtje al gelezen zag ik, deze informatie ter aanvulling.

groetjes Agnes.

• JvdB

Ja dat klopt, een nijlcruise wordt door alle leeftijden wel gedaan.

Verder zie je veel met zo'n nijlcruise, en toch heb je ook tijd om te relaxen.

Groetjes,

Jovannie.

• Mike

Wij zijn al meerdere keren naar Egypte geweest. De reis die jij beschrijft wordt door mensen van alle leeftijden gedaan.

Het beste weer heb je over het algemeen in Oktober/November. Het is dan niet meer zo heel heet, maar juist lekker om nog wat te doen.

Buikloop komt regelmatig voor, maar dit kan aan een heel aantal factoren liggen.

- Geef jezelf de tijd om aan het andere klimaat te wennen.

- Ga niet in de “hete” periode (juli/augustus).

- Ga niet gelijk alle nieuwe en vreemde dingen eten en drinken. Dit zijn je maag en darmen niet gewend en zo'n grote omslag kunnen ze vaak niet aan.

- Drink je drinken niet ijskoud. Vooral water op “kamertemperatuur” drinken.

- Drink regelmatig cola.

- Eet a-la-carte. Het buffet-eten kan er soms al uren staan en de kwaliteit is niet altijd super. (ligt er ook aan in welk hotel je zit)

- mocht je toch diarree krijgen, vraag dan de gids/reisleider om even met je naar de apotheek te gaan. (Bij mij werkten de lokale medicijnen echt veel beter, maar dan wel van de apotheek en let op de houdbaarheidsdatum).

Eerlijk gezegd heb ik er de laatste jaren geen last meer van, aangezien ik me meer aan bovenstaande regels houdt.

En een goede touroperator die goede hotels en restaurants weet, helpt natuurlijk ook heel veel.

Veel plezier. Egypte is echt mooi en de moeite waard.

Groetjes Linda

• Toniii

Bedankt voor jullie reacties. In ieder geval geen water uit de kraan voor mij dus ;).

• mini

Hoi,

Wij hebben in 2007 een Nile cruise gemaakt met Nile Travel.

Is ons super goed bevallen,een mooie boot(monte carlo) met allemaal nederlanders ,was super gezellig.Alle soorten leeftijden waren er,zowel jong als oud.Zij van af toen helemaal verslaafd aan Egypte gaan ieder jaar in october terug.Prima tijd om daar dan naar toe te gaan

Groetjes Mini.

• Cis

Hoi,

ik bsn 28 jr en hwb 4 jr geleden een nijlcruise gedaan van 8 dagen, met aansluitend 6 dagen in een hotel in Hurghada. Ik kan het je zeker aanraden!! Ik was met 2 vriendinnen.

De leeftijden waar heel varierend op onze boot; tussen de 20 en 65 jr ongeveer… Wij hebben tijdens de nijlcruise ook verschillende excursies bijgeboekt via de reisleiding, dus hadden een druk programma, maar wel erg leuk!! Had het zeker niet willen missen. Wij zijn trouwens de eerste 2 weken van oktober geweest; de temperaturen waren toen iets hoger als normaal, ruim 40 graden, maar wel heel goed te doen omdat de excursies al vroeg waren en je dan 's middags lekker aan het zwembadje op de boot kon relaxen. We hadden geboekt bij Neckermann.

Na de nijlcruise hebben we 6 dagen een hotel in Hurghada gehad, wat ook heel goed was. Geen last gehad van onze darmen, maar we hielden ons dan ook goed aan de tips die we me gekregen hadden en die hierboven ook al beschreven staan.

Wij zijn toen niet naar Cairo geweest en daar had ik achteraf spijt van. Maar herkansing; over 6 weken ga ik 15 dagen naar een hotel en El Gouna en wil dan zeker een excursie naar Cairo doen!!

Veel plezier!!!

Groetjes Francis

• Toniii

Zo de reis is geboekt! 13 dagen rondreis via neckerman. 5 dagen nijlcruise, 3 dagen cairo en verlenging in hurghada.

Helaas nog een half jaar wachten… maar goed hebben we iets om na uit te kijken! Agnes hebben niet meer geboekt via het reisbureau in egypte. Toch bedankt voor advies!

Bedankt allemaal voor jullie info. Morgen eerst op skivakantie! ;)

• agnes

Hallo Tonii en metgezel.

Graag gedaan hoor en bedant voor je berichtje.

Wens jullie een hele fijne vakantie, geniet ze. Enne, voorzichtig op die latten hé, hahaha.

Groetjes Agnes.

Dit topic is gesloten, er kunnen geen reacties meer worden geplaatst.