Vakantie begin maart

• brendagerritsen@hotmail.com

Hallo allemaal,

Ik en een goede vriendin gaan begin maart een weekje zonder mannen op vakantie naar egypte.

Wij gaan naar Hotel beach albatros in Hurghada, ik had alleen een paar vraagjes en hoop dat jullie mij kunnen helpen.

We gaan maar een weekje en willen graag een excursie maken naar de piramides als ik het reisboekje goed begrijp kan dit in cairo icm een bezoek aan museum.

Is dit een goede optie en hoe zit het je kleding tijdens deze excursie is truitje met mouwtjes, lange linnen broek goed of hebben jullie ander advies

Ook willen we of snorkelen of duiken alleen zoals ik al zei we gaan maar een weekje en hebben geen van tweeen ook gedoken is het dan te doen om een duik te maken of kunnen we het dan beter bij snorkelen houden.

Ik las dat er bij het hotel al mooi snorkel gebied ligt is dit zo of kan je beter een excursie boeken om te snorkelen.

En heeft er iemand enig idee hoe het zit met bijv internet in het hotel of telefoon kosten ect.

een hoop vragen maar hoop dat jullie me kunnen helpen

groeten

Brenda

• Henk (Safaga)

Dag Brenda,

Je bent niet de eersste die van uit Hurghada een excursie naar Caïro maakt hor.

Er zijn twee mogelijkheden ofwel per vliegtuig of met de bus.

De eerste is wat minder vermoeiend dan de busreis, want dan be je al gauw 20 - 23 uur onderweg.

De hostess in je hotel zal je er wel alles over kunnen vertellen.

Ook kun je hier de zoekfunctie gebruiken, want er is al heel veel over geschreven.

Wat de kleding betreft hoef je je ook geen zorgen te maken.

Met wat jij zelf al schrijft is dat goed te doen.

Zolang je er maar niet te bloot (topje bv. en korte broek) bijloopt.

Je bent per slot van rekening in een moslimland.

Je kunt als je dat wilt best een introductieduik maken.

Je oefent dan eerst de meest belangrijke zaken in het zwembad en vervolgens ga je met een instructeur mee onderwater.

Aan jullie hotel is een PADI-duikschool verbonden. PADI is een internationaal bekende duikorganisatie,dus zit dat qua veiligheid wel goed.

Albatros schijnt een redelijk goed huisrif te hebben, maar je kunt uiteraard ook een snorkelexcursie maken.

Maar probeer dan op een boot met duikers te komen, dan zit je niet als haringen op een ton gepakt op een boot.

Het is misschien wel iets duurder, maar zeker aan te bevelen.

Waarschijnlijk heeft het hotel ook internetmogelijkheden, maar in heel Hurghada zijn er overal internetcafé's, dus dat zal ook geen probleem zijn.

In hotels zijn de tarieven veelal hoger dan buiten de poort.

Als je een simlockvrije mobiel hebt, kun je het beste ter plekke een nieuwe kopen, dat is niet duur, rond de 3 á 4 euro.

Neem er een van Vodafone, die hebben een heel goed bereik.

Ik neem aan dat de eerste vragen beantwoord zijn, waarschijnlijk zullen anderen je ook nog wel adviezen kunnen geven.

Je zou ook de zoekfunctie (in de rode balk hierboven) kunnen gebruiken.

Daar vind je ook een schat aan informatie.

Groet,

Henk

• brendagerritsen@hotmail.com

bedankt voor je snelle antwoord waar kan je zo'n kaartje van vodafone kopen en hoe zet je daar beltegoed op.

Groeten brenda

• Henk (Safaga)

Dag Brenda,

Geen dank, ik moest nog wat voorbereiden voor mijn werk en zag je berichtje.

Die kaarten kun je op heel veel plekken kopen, loop gewoon binnen bij een zaak waar reclame voor Vodafone wordt gemaakt.

Losse kaarten kun je vanaf 10 EG ponden kopen, dat loopt in ieder geval op tot 100 pond. Die koop ik tenminste altijd.

Dat er opzetten doen ze graag voor je, maar het is heel eenvoudig.

Het kaartje uit de verpakking halen

Vervolgens de beschermlaag over de code wegkrassen.

Dan bel je 858

Engelse instructies volgen, je moet dacht ik een 1 intoetsen.

Vervolgens de 14-cijferige code intoetsen en klaar ben je.

De instructies staan trouwens ook in het Engels op de kaart vermeld.

Fluitje van een cent en je bent stukken goedkoper uit dan wanneer je met je Nederlandse tegoed naar huis wilt bellen.

Groeten,

Henk

• joke

dag brenda,

net zoals henk al schreef, t stikt in hurghada van de internet-winkels en ook van de telefoonwinkeltjes !!!!

je zegt in zo'n winkel dat je een pre-pay kaartje wilt van vodafone (is inderdaad de beste) en koop daar wat extra aan beltegoed bij.

geen 100 pond, (lijkt niet veel) want daar belt een egyptenaar het hele jaar dag en nacht voor.

je kunt al opwaardeerkaartjes kopen vanaf 10 pond.

de meeste winkels zetten voor je het beltegoed erop (tenminste de onze), maar vraag dat gewoon en ze doen het voor je.

zorg er wel voor dat al je telefoonnummers goed zijn opgeslagen, anders ben je net als ik de eerste keer de helft “kwijt”, maar een handige jongen bij het zwembad “toverde” ze weer te voorschijn.

ken je iemand die na jullie naar egypte gaat, kun je die dat kaartje geven, wij geven ze meestal aan een van de jongens van t hotel (meestal aan de veegjongen die de hele dag de omgevallen en geknoeide rommel van de gasten moet opruimen) ze verdienen niet zo heel veel (30 euro per maand) en zijn blij als ze met zo'n kaartje waar nog wel beltegoed opstaat naar huis kunnen bellen.

joke.