fatale liefde

• froetie

Ik ben het helemaal met Masria eens, erg vermoeiend als je met een Egyptenaar getrouwd bent en je moet je steeds verdedigen. Overal zijn rotte appels te vinden dus om nou gelijk maar te gaan waarschuwen van “begin niks met een egyptenaar” etc. etc. gaat mij net iets te ver. Mijn Egyptenaar is een schat van een man en zo zijn er veel meer!

• rijschooladvantil@hotmail.com

Oh ja er zitten er zeker goede bij, laat ik dat voor op stellen. Helaas zijn de cultuurverschillen vaak erg groot en moet je echt sterk in de schoenen staan om deze te kunnen over bruggen.

Sommige lukt het andere niet. Vaak is daaraan ook de familie van de man schuld aan. De invloed van de familie is hier in Egypte erg groot en niet te onderschatten. Daarbij komt nog dat ze hier vaak kansarm worden geboren, dus als ze een kans zien om beter te worden of een visum te bemachtigen naar Europa…..

Ik woon zelf in Luxor en zie veel rondom mij gebeuren. En ja, ik ken er ook die wel oprecht en eerlijk zijn! Maar ik denk dat deze toestanden ook in andere culturen voorkomen: Tunesie, Turkije, Gambia etc. Heeft veel te maken met de sociale omstandigheden waarin de mensen leven.

• froetie

Tja, ik ben zelf niet in Egypte in een toeristenstad verliefd geworden maar gewoon in nederland. Natuurlijk zijn er Egyptenaren die in Europeanen een ticket naar een “beter” leven zien en inderdaad de schoonfamilie speelt een grote rol. Ik heb gewoon de mazzel dat ik “op handen gedragen” wordt door mijn schoonfamilie. Maar ik niet alleen, al mijn Nederlandse schoonzusjes/tantes/nichtjes die met een Egyptenaar getrouwd zijn, zijn erg belangrijk voor hun schoonfamilie in Egypte. Wij hebben geen van allen onze man ontmoet in Egypte maar gewoon hier waar ze allen hard hebben moeten vechten en werken voor een “beter” bestaan.

Nog altijd vind ik niet dat jullie alle Egyptenaren over een kam moeten scheren en of je nou in Egypte woont of niet maakt geen verschil, al wil ik er zelf niet wonen maar alleen op (lange) vakantie. Het is niet leuk om altijd maar je echtgenoot te moeten verdedigen als er weer eens 1 (één) Egyptenaar negatief wordt uitgelicht.

Weten jullie wel hoeveel Egyptenaren er zijn? En natuurlijk zijn ze niet allemaal lief en aardig maar dat zijn alle Nederlanders ook niet.