welk geld neem je mee naar egypte/inenting

• yvonne

Met welk geld betalen jullie in egypte, kun je gewoon euros meenemen of moet je travellercheques, kun je er pinnen,

of met een credit card betalen.

kun je op het vliegveld geld wisselen.?

heeft iemand zich laten inenten tegen hepatitus A. voor 10 dagen door geheel egypte rondtrekken?

bedankt voor jullie tips.

yvonne

• joke

je kunt gewoon euro's meenemen, geld wisselen kan je overal bij de banken. vaak “zit” er ook een bank in t hotel, en de meeste hebben ook een pinautomaat.

wissel je bij de bankgebouwen in sekalla of dahar (hurghada) dan krijg je een betere koers dan in het hotel.

kijk wel uit dat je i.p.v. 1 pond geen 1 piaster in je handen geduwd krijg. ook zijn er munten van 1 pond die “verrekte veel” op onze 1 euro-muntstuk lijken.

Bij de banken is dat geen probleem, die geven je wel t goede geld, maar de hotelboys of of straat ,vragen ze je ook vaak om 10 euro's te wisselen voor een briefje van 10 euro en dan is het wel (soms) goed nakijken voor je het papiergeld aan hun geeft.

sommige winkels doen ook aan die “truc”,

een winkeltje in down-town (hurghada) heeft hele leuke aanbieding vakantie-kaarten ( 20 voor 1 euro) maar bij het afrekenen van de postzegels “licht” de eigenaar je aan alle kanten op. 1 postzegel kost 150 piaster en hij laat je heel veel meer betalen als je niet uitkijkt.

pinnen kan je ook,

denk niet dat je in de winkeltjes terecht kan met je creditkaart.

groeten,

joke.

• Masria

Hoi Yvonne,

De geld vraag is beantwoord ;). Ik heb me nog nooit laten inenten als ik naar Egypte ging. En ik woon bij schoonfamilie enz, dus het “gewone” leven om het maar even zo te zegge ;). En ik ben nog nooit ziek geworden. Dus tja…denk niet dat je je hoeft in te enten. Als je goed oplet ook met water drinken, niet uit kraan dan zou het allemaal wel meevallen..

• baartmns

'Ik heb mijn nog nooit laten inenten, en ik ben nooit ziek geworden, dus ik denk dat je niet hoeft in te enten.'

Sorry hoor, maar wat een onzinnig advies! Tjonge jonge, er zijn ook 95-jarigen die hun hele leven roken, en geen longkanker hebben. Concludeer je dan ook dat roken geen kwaad kan?

Er is maar één advies te geven: ga naar de GGD, een Travel Clinic of bijvoorbeeld het Havenziekenhuis in Rotterdam. Bespreek je reisplannen. Laat je adviseren door een arts daar. En bepaal dan wat je doet. By the way: veel zorgverzekeraars vergoeden tegenwoordig inentingen volledig.

• Frans

Hallo Yvonne,

Begrijp het niet hoor, bang voor een prikje of?

Waarom dat risico nemen.

Laat je gewoon even inenten, ik zeg maar zo baat het niet dan schaad het niet.

Maar ik denk dat het geen overbodige luxe is.

Dus ik zeg inenten.

Denk dat Joke bedoeld, verwissel niet 1 pond muntstuk met de 2 euro muntstuk.

En het 50 piaster biljet met het 50 pond biljet.

Pretige vankantie.

Frans.

• joke

hoi frans,

ik haalde t geld natuurlijk weer door elkaar, grijze cellen !!!!!

is ook al weer bijna jaar geleden……

met groetjes,

joke

• Frans

Geeft niets, ben zelf ook maar een mens.

Prettig weekend.

Frans.

• Masria

Als je verder leest heb ik ook gezegd dat dat MIJN ervaring is. Ja iedereen is anders, maar ze vraagt het en ik vertel mijn ervaring..en dat ik nog nooit ziek geworden ben. Het is geheel haar besluit.

• Frans

Hoi Masria.

Volgens mij zeg je toch heel duidelijk“ Dus tja…denk niet dat je je hoeft in te enten”.

Dat vind ik dus een verkeerd advies, let wel dat vind ik.

Zeg maar zo, laat ik een kans hebben van 1 op duizend, zeg tienduizend, dan ben ik toch heel gelukkig als ik wel geent ben?

Groet,

Frans.

• Mike

Geld: Egyptische ponden. Op de meeste plaatsen kun je goed pinnen. Zorg echter wel dat je eventueel cash achter de hand hebt, voor als de pinautomaat het niet doet of leeg is. (Gelukkig gebeurd dit steeds minder. Op tijd pinnen is dus het advies, wacht niet tot je laatste pond op is). Ook op het vliegveld kun je gelijk pinnen. Zorg dat je dan bij een wisselkantoor wat kleinere biljetten krijgt voor eventuele fooien. Klein geld (briefjes van 1 pond) zijn lastig te krijgen. Vaak gebruiken ze dit ook als “excuus” dat ze geen wisselgeld hebben, soms is dit echt zo en soms is dit een truc om jou meer te laten kopen.

Inenting: Hepatitus A zou je eigenlijk ook al voor Turkije en Spanje nodig hebben. Als je nu een inenting haalt en over een jaar weer, dan is deze levenslang geldig. En hoef je hier dus niet meer aan te denken. Persoonlijk zou ik zeggen: Doen. Je gaat vast nog wel naar meer landen toe waar dit nodig kan zijn. Het beste advies is nog van een arts, dat ben ik niet.

Groetjes Linda.

Dit topic is gesloten, er kunnen geen reacties meer worden geplaatst.