Visum Egypte

• Sonja1965

Bij binnenkomst in Hurghada ga je bij de douane naar de rechterkant en kan je een visum krijgen voor €10 ipv €20.

Nu gaan we dit jaar naar Sharm el Sheik.

Is daar ook zoiets.

met vriendelijke groet,

Sonja

• Henk (Safaga)

Dag Sonja,

Sterker nog, je hebt daar de keuze of je wel of niet een visum wilt!

Een klein visum kost niets en het grote visum kost daar dacht ik ook, net als in de rest van Egypte $ 15,00.

(Dat ze in Sharm een ander beleid hebben komt door een speciale regeling die er is gekomen na de oorlog en bezetting van Israël.)

Met het kleine visum mag je alleen in de (directe) omgeving van Sharm komen.

Wil je echter een excursie maken naar een van de bekende plaatsen, dan heb je een groot visum nodig.

Ik raad je echter aan om in ieder geval een groot visum te kopen.

In geval van nood, als je van de ene op de andere dag terugmoet naar Nederland, kan dat problemen opleveren.

Als je niet vanuit Sharm kunt vertrekken, maar bv naar Caïro toe moet, heb je een groot visum nodig.

Ik denk niet dat je dan zit te wachten op al het gedoe om alsnog een normaal visum te krijgen.

Maar kijk ook eens op het prikbord van Sharm en type bij zoeken (in de rode balk) ‘visum’ in, dan vind je heel veel informatie.

Succes,

Henk.

• Sonja1965

Dank je wel Henk voor de informatie.

We hebben afgelopen week een vliegticket gereserveerd ( betaald met creditcard ).

Dus zijn we genoodzaakt een groot visum te kopen.

Groetjes Sonja