Aswan

• vriendsjoke@hetnet.nl

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier op dit prikbord.

Wij gaan over 1 maand naar Aswan en verblijven in hotel Pyramisa Island.

We zijn jaren terug al eens in Hurghada en Sharm el Sheik geweest en vinden Egypte geweldig.

Nu dus Aswan, waar veel minder informatie over te vinden is vandaar mijn bericht.

Wie heeft ervaringen net dit hotel en de verbindingen met de veerpont?

Ook graag ervaringen naar Adu Simbel, zowel met bus als vliegtuig.

Wat moeten we beslist nog meer zien ?

Alles is welkom.

groetjes Joke Vriends

• Miriam Kok

Hai Joke,

Leuk dat jullie dit jaar Aswan eens gaan "proberen' en Isis Island is een prima hotel, waar je met een klein bootje naartoe vaart (die gaat 24/7).

Aswan is een gezellig – meer Afrikaans aandoend - plaatsje waar je de volgende bezienswaardigheden (in de buurt) kunt bezoeken:

De onvoltooide obelisk, de nieuwe en de oude dam, Philae tempel (dat ligt op een eiland en daar hebben ze ook een sound- en light show).

Verder kun je met een motorboot of felucca onder andere naar het Eerste Cataract varen, Kitchener en Elefantine eiland bezoeken of de tombes van de Edelen.

Ook is de soukh in Aswan een bezoek waard – soms zijn ze wat opdringerig maar als je daar met een kwinkslag op reageert kan het ook heel gezellig zijn om zo onder de Egyptenaren te komen.

Abu Simbel is naar mijn mening vanuit Aswan een must en je kunt over de weg of met het vliegtuig. Het vliegtuig is wel duur en je mag dan maar 2 uur blijven en ook met de bus moet je in konvooi en mag je als dagexcursie ook maar 2 uur bij de tempels blijven.

Wij adviseren mensen altijd Abu Simbel met overnachting te doen en dan kun je de tempels ook zien zonder al teveel andere toeristen. En de sound- en light show in Abu Simbel vind ik persoonlijk de mooiste die er is. Verder is de vertrektijd wat prettiger, niet om 4.00 uur ’s ochtends als dagexcursie maar om 11.00 uur als je er een overnachting bij doet.

Groet uit Luxor,

Miriam Kok