temperatuur in mei

• linda1980_1@hotmail.com

hallo,

wij willen half mei naar egypte gaan met onze zoon. zelf ben ik dan alweer 5 maanden zwanger en zit een beetje met de temperatuur.

reisgidsen geven ongeveer dertig graden aan, maar collega's hebben het over temperaturen van maar dan 40 graden. is het in die periode dan al zo warm?

want met die temperatuur ga ik het geen dag volhouden e onze zoon waarschijnlijk ook niet.

groetjes

• joke

kijk eens op (www).wunderground.com

vul dan als plaatsnaam hurghada in (links bovenaan bij city), je kunt het weer ook opvragen van vorig jaar mei.

staat ergens aan de linkerkant, effe zoeken.

En dat wees uit temperaturen tussen de 26 en 40 graden voor de maand mei van 2009.

26 graden was t maar “effe”

misschien kun je beter nog een last minute boeken voor februari, dan is t tussen de 20 en 30 graden, met uitschieters naar boven.

maart zou ook nog gaan.

vergelijk de prijzen eens met de duitse reisbureau's, altijd de moeite waard.

joke.

• Frank Brabant

Hallo Linda,

Het ligt er een beetje aan waar je naartoe wilt gaan. Aan de kust is het doorgaans een paar graden “koeler” dan in Luxor en in Luxor is het weer een paar graden “koeler” dan in Aswan. Wij zijn vorig jaar halverwege mei naar Egypte gegaan en we hebben geen dag onder de 40 graden gehad. Tijdens onze Nijlcruise liepen de temperaturen overdag op tot 47 graden. De week die we in Hurghada waren hadden we temperaturen van 40 tot 42 graden.

• josschie

Goedendag.

Vorig jaar begin febr geweest in hurghada.

Het was toen al 30 gr

Het jaar ervoor was dat in juni 40 gr

Het beste is denk ik febr maart om te gaan.

Volgende week gaan wij ook weer maar dan naar Marsa Alam.