Dag,
Ik zou deze vraag ook maar op het duikforum stellen, hier vind je eigenlijk alleen maar toeristen.
Maar ik wil je wel alvast een antwoord geven.
Ik weet (en ik breng heel wat tijd duikend door in Egypte) is een duikschool opzetten in dit land niet zo gemakkelijk als je denkt.
Ten eerste zijn er al ontzettend veel, die elkaar de markt uit concurreren.
Ten tweede en wat misschien nog wel moeilijker is dat je niet eens zelf een duikschool kunt beginnen.
De Egyptische overheid verleent namelijk alleen maar licenties aan hotels.
En als je de juiste (duik)opleidingen hebt zou je je zaak dus in een bestaand hotel, dus zonder duikschool, kunnen opzetten.
Maar dat gaat je heel veel geld kosten, dat kan ik je verzekeren, zeker als je geen goede en betrouwbare Egyptische partner hebt.
Als ik jou was zou ik eerst maar je opleiding afmaken en dan gaan studeren, dan je (verder?) bekwamen in het behalen van instructeursdiploma's e.d en veel ervaring opdoen in het duiken zelf.
Geloof me, zelf duiken is heel wat relaxter dan in een vreemd oord, waar je de taal niet van spreekt, je de in het Arabisch opgestelde contracten (die vaak dan ook nog eens veranderd worden) niet kunt lezen, de gebruiken heel anders zijn dan hier en die je tijdens de vakantie snel neigt te vergeten, maar als je er woont en je daar een toekomst wil opbouwen je voor veel hoofdbrekens zullen zorgen, etc.
Succes in ieder geval.
Henk