ritalin mee naar egypte

• mariska

Hallo,

Wij gaan in februari naar Hurghada. Mijn zoontje gebruikt Ritalin/concerta. Wie weet hoe het werkt om dit me te mogen nemen?

Moet je dit via de ambassade van Egypte regelen of kan dat ook anders.

Alvast bedankt voor je reactie. Gr. Mariska

• toetie

hoi,

Volgens mij kan je gewoon een medisch paspoort vragen bij je apotheker hoor, dit is in het engels, je kan dit gewoon bij je paspoort etc. bewaren en als ze er om vragen kan je het tonen.

Veel plezier in Egypte!

• Jacky

Hoi,

Wij gaan ook in februari naar Hurghada en ook onze zoon heeft ritalin; medikinet. Ik ben een tijdje bezig geweest met eea uitzoeken en heb uiteindelijk de ambassade gebeld. Daar zeggen ze dat we het gewoon mee kunnen nemen, geen probleem. Ik laat wel door de psychiater een medische verklaring invullen. En ik neem de originele verpakking mee ( geen losse pillen)

Naar welk hotel gaan jullie ?

• mariska000

Bedankt voor je bericht. Ik zal een verklaring regelen en dan kunnen we gaan aftellen.

Wij gaan naar Titanic Beach in Hurghada.

Heb er erg veel zin in. Gr. Mariska

• doornroosje111

Hallo,

Vraagje dat misschien niet direct met dit topic te maken heeft, maar : heeft je zoontje de medicatie echt nodig ?

Mijn zoon nam jarenlang Rilatine maar tijdens de vakantie gaf ik het hem niet. Vaak wordt dit als “zoethoudertje” gebruikt omdat het kind dan niet zo lastig is.

Ikzelf ben geen voorstander van deze medicatie en gaf het mijn zoon dan enkel voor school en als hij moest studeren.

Ondertussen krijgt hij het niet meer, waardoor het thuis minder rustig is maar dat heb ik er voor over.

Als je zoontje zijn medicatie niet nodig heeft, is je probleem al direct opgelost.

Medische verklaring door de dokter volstaat. Ik moest onlangs morfine meenemen voor een zieke patient, heb geen controle gehad, maar volgens de dokter die ze mij meegaf volstond een verklaring.