Nijlcruise of Ramses reis

• Petra

Hallo,

mijn vriend en ik (28 en 27 jaar) willen dolgraag in februari naar Egypte. We twijfelen tussen 2 reizen, namelijk de 8-daagse Nijlcruise en de Ramses-reis (Cairo + Nijlcruise + Abu Simbel) aangeboden door Egypte Reizen. Bij de 8-daagse Nijlcruise willen we dan ook Abu Simbel boeken. Maar eigenlijk zou de reis naar Egypte denk ik niet compleet zijn zonder piramides gezien te hebben. Deze bezoek je de dus ook tijdens de Ramses reis. Wie heeft er ervaring met deze reis? En zijn de piramides ook echt de moeite waard? En is het dagprogramma goed vol te houden van deze reis? We zijn dan wel jong, maar af en toe rust op z'n tijd is ook wel prettig.

Hopelijk heeft er iemand ervaring met deze reis en kan iemand ons adviseren.

Alvast bedankt!

Petra

• richard

hoi petra

in oktober de nilecruise amon gemaakt van nile travel

zeer zeker aan te raden

vliegen naar luxor,nilecruise van 7 dagen ,vliegen naar cairo 3 dagen, en dan 4 dagen hurghada

een heerlijke reis veel gezien en echt de moeite waard

• hettty

hallo petra,

wij zijn van 1 tot 15 oktober met skytours naar egypte gegaan.

wij vlogen van amsterdam naar luxor, daar de boot op (niet in). mooie boot, redelijk luxe. rondrit luxor, daarna varen naar kom ombo, die bij avond gezien, daarna doorgevaren naar aswan. tocht door de stad, abu simbel. we hadden een zeer goede gids die heel veel kennis had. ons besluit was om zoveel mogelijk te zien, want zo een reis maak je maar 1 maal, dus dan moet je zien wat er te zien valt. de bootreis was 5 dagen (4 nachten), dat was genoeg. daarna vanaf aswan met de nachttrein naar cairo, een belevenis op zich. een eigen slaapruimte, was goed te doen. na 14 uur kwamen we in cairo aan. we hebben daar een dagtocht gemaakt naar de piramide;s, heel bijzonder om daar onder, naast te staan. ook het egyptisch museum gezien, dag erop dagtocht naar diverse belangrijke gebouwen in de stad, en een middagje winkelen op de bazaar. de laatste dag zijn we naar alexandrie geweest wat wij op zich niet zo bijzonder vonden. daarna met de bus naar een resort in hurghada, dat heb je wel nodig, want na 9 dagen rondrijden, dingen zien etcetc ben je wel even toe aan een bedje aan het strand of aan het zwembad. wij hebben in ieder geval een hele leuke vakantie gehad, veel gezien, mooie foto;s gemaakt, ik vond het heel bijzonder. nadeel: je moet doof en blind zijn voor iedereen die je iets wil verkopen.

succes met het boeken van je reis en heel veel plezier in egypte

hetty