trein of vliegtuig Aswan-Cairo

• Elca

Hoi, we zijn van plan om een rondreis te maken in Egypte tussen kerst en oud&nieuw. Wij zijn een beetje huiverig voor om een treinreis van 12 uur te nemen van Aswan naar Cairo. Is dat een trein waar je niet van kunt slapen, zo'n hobbelig / ramelig trein? Of kunnen we beter een vliegtuig nemen, dan kost het ons ong. 200 euro meer per persoon. Dan moeten we overwegen of het echt zinvol is om een vliegtuig te nemen of niet.

De extra 400 euro kunnen we dan beter voor iets anders gebruiken of niet? Kan iemand mij misschien vertellen hoe het is om met de trein te gaan?

• Elca

Meriam, bedankt voor je reactie.

Organiseer je ook een 2 weekse rondreis? Wij zijn nu aan het orienteren bij welke organisatie wij in zee gaan.

Overal lees ik bij georganiseerde reis, ongeveer op de helft van de 2e week na Cairo dan Hurghada als badplaats, maar we hebben de voorkeur aan Sheil el Sharem ivm beste/mooiste (op Taba na) snorkelplek, denk ik? We hebben niet veel zin om in Egypte alles zelf uit te zoeken, gewoon geregeld zodat wij stressloze vakantie hebben. Graag lees ik je reactie?

• Miriam Kok

Hai Elca,

Bedankt voor je snelle reactie en interesse in onze organisatie.

Wij werken voor een aantal NL’se reisorganisaties als lokaal agent maar die hebben inderdaad ook niet zo’n reis als jij noemt. Voor onze eigen – rechtstreekse - gasten maken we de reizen helemaal op maat, dus indien je na de culturele hoogtepunten liever naar Sharm el Sheikh wilt dan kan dat ook. Als je ons via de email van onze website een opzet van je reis toestuurt brengen we je graag - geheel vrijblijvend - een offerte uit.

Groet uit Luxor,

Miriam Kok