anwb en visum

• josschie

Hoorde van het reisbureau dat je sinds kort ook bij de ANWB je visum kunt halen.

• lukiam

Het visum kun je het goedkoopst op de egyptische luchthaven halen.

• Elca

Hoe gaat dat te werk? Met Amerikaanse dollar betalen, moet je dan van te voren Amerikaanse Dollar hebben om visum te kunnen kopen? Kan iemand mij misschien vertellen?

• Henk (Safaga)

Dag,

Een visum kost 15 weliswaar Amerikaanse dollar.

Dat staat ook op het visum vermeld.

Maar je kunt het gewoon met Euro's betalen.

En hoeveel dat is, is afhankelijk van de dagkoers.

Op dit moment zal dat zo'n 11 - 12 Euro zijn.

Henk

• Jan

Ja, je kunt die 15 dollar meenemen en daarmee het visum betalen, alleen, als je in Nederland 15 dollar gaat halen komt er een vrij schofterige provisie bovenop zodat je op die manier bijna twee visums betaald. Tweede mogelijkheid is euro's ter waarde van 15 dollar, maar munten nemen ze waarschijnlijk niet aan. Derde mogelijkheid is gewoon een bedrag in euro's, bijvoorbeeld 20 of 30, je krijgt dan het visum en de rest in Egyptische ponden terug, dus dan heb je meteen wat Egyptisch geld voor de taxi naar het hotel. Enige nadeel (kan zijn): als je met een vrij groot bedrag aan euro's betaald, bijvoorbeeld met 100 euro, dan krijg je de ponden in briefjes van 100 pond of nog erger, en die kun je verderop in de vakantie niet zo makkelijk kwijt, steeds gezeur over wisselgeld, of ze dat nu serieus niet hebben, of alleen dat het een smoesje is om meer los te peuteren dan je eigenlijk zou moeten betalen.

Groet, Jan.

• staaks54

Dag lieve mensen

Voor mij een eerste maal Egyptereis geboekt.

Ik vraag mij af wat een makkelijke en meer goedkopere manier is om van vliegveld Cairo naar hotel te reizen?

Ik heb een advies gevraagd bij het hotel: Golden Tulip Hotel Flamenco Cairo.

Dit hotel geeft alleen een heel dure mogelijkheid aan met limousine met airconditioning waar ik niet op zit te wachten gezien mijn budget.

Vriendelijke groet,

Jan

• monica

Het is mogelijk om op het vliegveld van cairo speciale transfertaxi's te boeken.

Deze hebben een vaste prijs nagelang de bestemming.

Dit staat netjes aangegeven. Je vindt ze in de aankomsthal (en volgens mij stonden ze ook al in de hal waar je de koffers ophaald).