Vanaf 19 december wil ik met mijn man een weekje naar de zon.
We denken aan Egypte. Maar waar, naar welke plaats, kunnen we het beste gaan?
Hoe meer je naar het zuiden van Egypte gaat, des te warmer het wordt. Maar je hoeft niet zo ver te gaan voor een aangename temperatuur. In Sharm El Sheikh en Hurghada, de meest populaire vakantiebestemmingen, is het in december zo tussen de 20 en 25 graden.
Maar ja, als je dan weer terugkomt in het kikkerlandje, is het wel lijden…
De warmste badplaatsen in Egypte in december zijnAswan en Marsa al'Alam. Iets minder warm, maar nog steeds zeer lekker zijn Dahab, El Gauna, Hurghada em Sharm El Sheikh. Taba in het noorden kan voor een strandvakantie in december te koel zijn.
Het belangrjkste is dat je de noordkust van Egypte, langs de Middellandse Zee, mijdt. In tegenstelling tot de eerder genoemde badplaatsen is het hier grijzer en is de kans op neerslag een stuk groter dan in de andere plaatsen waar de zon ook in de winter uitbuding schijnt.
Ik zie iemand Dubai noemen. In Dubai is het minder druk dan 2 jaar geleden, maar december is nog steeds hoogseizoen. Reken voor de populaite hotels langs het strand in december toch zeker op 250-300 euro per kamer per nacht. December is en blijft hoogseizoen in Dubai.
Hallo Lyn,
Als je in de omgeving van Naamy Bay ( Sharm el Sheik ) gaat kun je er s'avonds nog eens even gezellig uit. Naamy Bay heeft een heel leuk uitgaanscentrum, heel veel winkels, waarvan een mooi nieuw overdekt winkelcentra en heel veel terrasjes om wat te eten of wat te drinken. Als je iets verder weg zit rijden er altijd wel busjes s'avonds vanuit het hotel. Je wordt dan gebracht en weer opgehaald. Heel gezellig.
groetjes Agnes.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?