In november naar Egypte, strandvakantie met kleine kinderen.

• P73

wij willen graag in november met onze kinderen (1,5 en 3) naar een zonnige bestemming, niet al te lang vliegen.

Het voornaamste voor ons is een mooie, kindvriendelijke accomodatie, we zijn nml. niet van plan om rond te gaan reizen.

Echter, ik ben nogal bang voor (reizigers)diarree, niet eens voor onszelf maar wel voor de kinderen.

In Europese landen gaat het tot nu toe gelukkig goed, maar ik ken zoveel verhalen van mensen die in Egypte zijn geweest en in meer of mindere mate last hebben gehad van diarree.

Ik denk dat als we een goed complex hebben (zie zoover, vakantiereiswijzer.nl) de kans niet zo heel groot is. Ook de maand die we gekozen hebben is qua temp. voor de kinderen denk ik ook aangenaam.

Graag jullie tips/suggesties!

• gerard1808@hotmail.com

Wij zijn in Sharm el Sheik geweest in hotel Calimera Royal Daimond Beach, en hebben totaal geen last gehad van reizigers diaree. Voorgaande jaren in diverse hotels hier wel last van gehad. Calimera is een geweldig hotel direct aan zee met fantastich eten en super vriendelijk personeel. We zijn deze zomer voor het eerst 3 weken geweest en hadden allebei zoiets zou het eten je na 3 weken niet gigantisch je keel uit hangen meestal na 2 weken hadden we het wel gezien (geproeft) vaak eentonig maar dat is daar beslist niet het geval. het was naar mijn idee ook zeer kindvriendelijk ijs en milkshakes en patat wat kinderen allemaal heel lekker vinden. wij hebben bijna elke dag schepijs gegegeten en nergen last van gehad.wat ook heel leuk is op ca 5 tot 10 min loopafstand zit je in een heel leuk winkelcentrum ook wel 1001 nacht of fantasialand genoemd. alles is hier een beetje moors gebouwd. succes met het maken van jullie keuze en mocht je naar Calimera gaan weet ik wel haast zeker dat dit geen verkeerde keuze is.

• agnes

Hallo,

We zijn al 5x in Egypte geweest en nog nooit last gehad van diarree.

Kijken altijd wel uit met eten en drinken. Frisdrank altijd zonder ijsklontjes en en bij het warme eten altijd een paar stukjes brood, dit is voor om de olie op te nemen in je lichaam. Ook oppassen voor rauwkorst wat aangemaakt is, hier zit vaak veel olie in. Krijg je toch last van je maag dan schijnt lauwe cola te helpen, eerst even een paar x omschudden en dan met kleine slokjes opdrinken.

Fijne vakantie, groetjes Agnes.

• agnes

Hallo,

November is een heerlijke maand voor Egypte, eigenlijk zijn alle maanden wel geschikt hoor, alleen de zomermaanden zou ik niet aanraden. Het wordt alleen al wel vroeg donker in de wintermaanden en er kan in de namiddag een windje op komen zetten. Maar ach een vestje bij de hand, is dat ook opgelost.

We zijn al eens in December geweest en brachten de hele dag door bij het zwembad of het strand. Pas toch nog wel op voor de zon, die heeft nog wel aardig wat kracht, vooral voor de kindjes. Wordt toch nog wel gauw zo'n 25/30/ gr in November hoor.

groetjes Agnes.

• trudy

hallo

wij zijn al jaren achter elkaar naar Hurgada geweest ….ook in eind november /begin december zijn wij daar geweest

het is heerlijk in nov./dec.op de dag heerlijk …..en ja echt nog best warm ……..en regen neee dat valt er niet ….(of nauwlijks)om 15.00uur dan begin de zon wel te zakken

om 16.00/16.30 gaat het toch al wat schemerig worden ….avonden zijn wel fris dus vestje of jasje aan …de zee is ook nog best om te doen .

diaree ; nee echt nog nooit last van gehad …….mischien geluk ????…..

groetjes Geertje (Trudy)