Vakantie in Aswan.

• Manon

Hallo,

Wij willen volgend jaar misschien op vakantie naar Aswan, en vandaaruit een excursie maken naar Abu Simbel. Reizen naar Aswan worden echter vooral aangeboden in rondreizen, en dat is niet onze bedoeling. Wij willen naar Aswan, misschien alleen nog gecombineerd met een paar dagen aan de Rode Zee om te duiken. Heeft iemand hier ervaring mee, m.n. met de reis ernaartoe en misschien ook met een leuke accomodatie in Aswan (wij zijn niet zo gecharmeerd van all-inclusive resorts).

Vriendelijke groeten,

Manon.

• Manon

Hallo Miriam,

Bedankt voor je reactie. Goeie tips! Ik heb nog een vraag, als we van Aswan naar Marsa Alam zouden gaan gaat dat dan via Luxor en Safaga? En gaat dat dan in konvooi? Daar hebben we namelijk niet zulke goede ervaringen mee…

Groeten, Manon.

• Miriam Kok

Hai Manon,

Vanuit Aswan kunnen we je via Edfu en dan rechtsaf direct naar de Rode zee rijden.

Deze route 99 komt bij Marsa Alam uit en vanuit Aswan is dat ongeveer 4 uur rijden, voor El Quseir zou je dan nog een anderhalf uur extra moeten rekenen.

Je hoeft dus niet meer via Luxor en Safaga en ik ben het met je eens dat is/was inderdaad een mijl op zeven ::o

Overigens is het konvooi tussen Aswan en Luxor en ook Luxor en Safaga sinds december 2008 opgegeheven maar dat maakt de lange rit er helaas niet korter op.

Groet uit Luxor,

Miriam

• Fernand

Hoi Manon,

Wat leuk dat je naar Aswan wil, ik wil er ook naartoe volgend jaar.

Misschien kunnen we samen reizen.

Groetjes, Fernand