excursie Cairo vanuit El Gouna

• Cis

Hallo,

in maart/ april willen mijn moeder en ik naar Egypte gaan, hiervoor hebben we al een hotel in El Gouna op het oog. Weet iemand misschien hoe lang het reizen is vanuit daar naar Cairo met de bus? En dit kan ook per vliegtuig heb ik begrepen… Hoeveel kost het per bus en per vliegtuig ongeveer??

Alvast bedankt!!

Groetjes Francis

• sharon

hallo francis,

mijn vriend en ik vertrekken eind van de maand naar egypte naar el gouna ik wil ook graag de trip naar cairo doen

als we terug zijn laat ik je de prijzen weten

mvg sharon

• marianne1954

de ell gounabus kost ongeveer 75 pond enkele reis cairo…ik reis er regelmatig mee als ik in egypte ben en is prima te doen…..hij komt in ell gouna zelf om mensen op te halen op bepaalde uren….

vliegtuig kost ongeveer 120 euro retour …..

marianne

• Miriam Kok

Via de website van Egyptair kun je tegenwoordig met creditcard heel gemakkelijk de binnenlandse vliegtickets boeken. Als je bovenaan de pagina “Egypte” aanvinkt krijg je vaak een goedkoper prijs dan als je “the Netherlands” invult. De prijzen voor retourtickets Hurghada-Cairo-Hurghada liggen tussen de 60 en 100 euro per persoon.

Als je wilt kunnen wij het privé vervoer met chauffeur en privé gids in Cairo voor je regelen. Je wordt tijdens deze excursie door onze vertegenwoordiger met een naambordje op het vliegveld van Cairo opgehaald en die brengt je in contact met de privé (Nederlandstalige) gids. De privé airco minibus met chauffeur blijft ook na afloop van de excursie bij je en brengt je aan het eind van de dag weer terug naar het vliegveld van Cairo.

Groet uit Luxor,

Miriam Kok

• cleopatra

Het is eenvoudig om zelf te regelen, in cairo zijn taxi's genoeg.

Met een klein beetje onderhandelen betaal je een schijntje van de prijs voor een individuele, georganiseerde chauffeur met prive gids die je helemaal niet nodig hebt. Koop gewoon een reisgidsje, kijk ff waar je naar toe wilt, vele taxi's die je graag willen brengen waar je maar wilt. Dat geld is snel en makkelijk verdiend en kun je beter besteden aan leuke dingen ter plekke.

Met de excursiebus betaal je zo'n 50 euro pp voor een dagtocht naar Cairo, lunch en entree inbegrepen. Je bent al gauw een uur of 8 onderweg, dus een vermoeiende dag maar wel interessant.

De goedkoopste en misschien wel beste optie is een 2-daagse excursie, met een hotel in cairo minder vermoeiend.

• franca van den burg

Met het vliegtuig is ideaal. Ik heb vorige week bij EgyptAir een binnenlandse vlucht geboekt van Hurghada naar Cairo voor €49,50 retour. Ik heb de hele dag, vlieg nl. om 06.45 uur naar Cairo en om 22.45 uur terug.

Het is een lange dag maar zeker niet zo vermoeiend als met de bus.

• Cis

Bedankt voor jullie reactie's!! Ik wacht even de prijzen af van Sharon, als ze weer terug is…

Ik wil in elk geval voor georganiseerd gaan, zie het anders niet zitten…

Groetjes Francis