El Gouna,tips etc

• Mars & Patriche

Hey hallo,

Wij gaan in september 3 dagen naar Cairo hierna een Nijlruise en dan 9 dagen naar El Gouna (Sheraton Miramar) aangezien dit de 1e vakantie is die ik zelf niet heb uitgezocht en heb uitgeplozen ben ik zeer benieuwd of mijn vrouw de goede keuze heb gemaakt aangezien ik nog nooit heb gehoord van El Gouna.

En als jullie nog tips hebben(Cairo bv) dan hoor ik het graag.

gr Marcel

• joke

vast wel,

el gouna ligt net boven hurghada.

hurghâda bestaat eigenlijk uit 2 delen, down town (de oude stad) ligt het dichtst bij el gouna, en het nieuwe gedeelte

van hurghâda heet sekalla.

om beiden te bezoeken, zul je een taxi moeten nemen.( laat taxichauffeurs de meter aanzetten, anders zetten ze je behoorlijk af, voor een ritje van 6 pond durven ze rustig 150 pond te vragen, prijs is per taxi dus niet per persoon. zetten ze de de meter niet aan met o.a. smoesje van hij is stuk, uitstappen en volgende taxi nemen )

in el gouna is alles nieuw.

kijk naar eens op de pagina van hurghada: www.hurghada.startpagina.nl . daar staat el gouna vermeld en kun je al vast e.e.a. opzoeken en bekijken. ook op het prikbord van hurghada staat veel te lezen.

en in cairo is genoeg te bezichtigen: egyptisch museum mag je niet missen, de pyramides, de bazaar, de moskee, enz.

je verveelt je echt niet in cairo, alleen het zien hoe alles kriskras door elkaar rijd, auto's, bussen, taxi's, ezels beladen met groenten ed. oude vrachtwagentjes, kortom je kijkt je ogen uit, neem maar rustig extra geheugenkaartje voor je camera mee !!!!!!

fijne vakantie,

joke.

• gerard1808@hotmail.com

El Gouna is gewoon heel erg leuk, niet te groot maar echt heel gezellig. idd een vrij nieuw dorp waar nog veel in aanbouw is maar daar hadden wij geen last van.Wat wij een heel groot voordeel vonden was dat niet dat gesjor aan je hebt om in de winkeltjes te komen, zoals in Hurghada waar ik er echt horen dol van werd. idd El Gouna is niet groot en het centrum bestaat veelal uit terrasjes waar het gezellig vertoefen is. De marina is ook heel gezellig het is er wel minder druk dan in sakala en Down Town (Hurghada) vele kleine riviertjes dwars door door El Gouna daardoor wordt het ook wel klein Venetie genoemd. ik denk een leuke keuze. wij waren er vorig jaar in juni en het is ons goed bevallen hoor. Dit jaar waren wij in Sharm el Sheik (Na ama Bay) wat ik nog veel leuker vond zeker om te snorkelen.

Ik wens jullie alvast heel veel plezier.

• Mars en Patriche

Bedankt voor de leuke reakties.

Krijg er nu wel zin in haha

• joke

hoi gerard,

als ze vragen wáár je vandaan komt, gewoon wijzen op naam hotel van je all. incl.-bandje en gewoon doorlopen is n hele goede oplossing, voor ze t door hebben, ben jij al weer winkels verder,

en als la soekran (nee, bedankt) niet helpt en/of als ze lastig zijn wil “tossefiek” daarna heel goed helpen.

weet nog wel n paar van die woorden. (geleerd van inwoonster van hurghâda en van kamerjongens)

joke

• Rob

hallo Marcel,

Wij gaan in september voor de 6e keer naar Egypte, en voor de 3e keer naar El Gouna. het is niet groot, wel mooi aangelegd, leuk klein centrum met heerlijke terrasjes, je kan er ook lekker eten..in ternationaal georienteerd! Lekker winkelen, je wordt NIET bij de arm genomen omdat ze iets aan je willen verkopen, het is heel anders dan de rest van Egypte geloof me. De haven van El Gouna is ook leuk, dure boten liggen er en ook in de avond erg gezellig met weer gezellige terrasjes. De moeite waard.El Gouna is dus niet zo groot en je hebt het snel gezien.een ritje met de tuktuk is erg goedkoop en leuk.

Veel plezier in el Gouna

• arrow

Dank je wel allemaal voor de reakties a.s. woensdag gaan we weg !!!