Cairo

• Jason

Ik moet voor mijn werk een drietal dagen naar Cairo. Nu heb ik op de dag van aankomst vrij en heb ik pas ‘s avonds een afspraak. Ik arriveer al in de ochtend.

Is het handig om vanuit vliegveld Cairo een taxi te nemen die mij naar diverse bezienswaardigheden brengt? Naar bijvoorbeeld Gizeh, Egyptisch museum , de suks en vervolgens mijn hotel in het centrum.

Heeft iemand enig idee hoeveel het kost om zeg maar een chauffeur voor een aantal uurtjes of zo in te huren? Ik bedoel, wat is de gemiddelde toerist kwijt aan de eerst beste schappelijke taxichauffeur  . Ik ben niet op zoek naar een gids. Alleen wat bezichtigingen. Of is het handiger om telkens een nieuwe taxi te nemen?

• monica

Informeer even bij je hotel. Vaak hebben zij zelf wel een programma of weten ze wel een goede taxichauffeur.

• sigur

Taxi's rijden af en aan en overal. Ik zou dus per bezienswaardigheid een taxi aanhouden en de chauffeur dus niet laten wachten. Als je de chauffeur laat wachten dan ben je veel meer kwijt omdat de chauffeur ook de wachttijd berekent. Taxi's regelen gaat echt supergoed.

• Petr°

Eventjes praktisch: Cairo is een hele grote stad en overdag is het een grote file. Je bent dus nogal wat rijtijd kwijt.

Houd daar rekening mee!

Verder spreken maar weinig taxichauffeurs Engels, dus als ík je zou mogen adviseren: vraag een Engelssprekende chauffeur via het hotel, en vraag vooraf wat je kwijt bent aan een man voor de hele dag.

Voor die man is het een makkelijk dagje, gegarandeerd inkomen, en het grootste gedeelte van de dag wordt er niet gereden.

Geef hem na afloop ( als ie goed zijn best heeft gedaan) wel een mooie fooi, want ze hebben het niet breed.

Overigens, én de soek, én het Egyptisch museum, én de pyramides haal je niet in een dag. Tenzij je er als een razende roeland doorheen wilt…

• joke

cairo is net zo groot als de gehele provincie utrecht !!!!!

• snorkeltje

Hoi Jason,

Wij zijn vorig jaar met onze 2 kids op Vrijdag geweest ideaal, niks last van file's het is daar dan nl Zondag,misschien dus een optie om dit op een Vrijdag in te plannen.

Wij waren om half 9 in Cairo (vliegveld) en zijn om 22.30 uur terug gevlogen en hebben alles kunnen zien, voor ons was er genoeg tijd (prive-chauffeur voor de hele dag)

Veel succes Groetjes Snorkeltje

• Petr°

Ligt eraan, welke tijd van het jaar je daar bent. Er zijn (veel) tijdstippen waarop het op vrijdag óók druk is…

• snorkeltje

Dat was 2 mei 2008

Groetjes Snorkeltje>:D<