wat vraagjes..........

• jeanette

Hallo beste Egypte vakantiegangers en kenners,

Mijn schoonzus en ik willen ongeveer de 1e week van November op vakantie. Omdat we een zonzekere vakantie willen ben ik via via op dit prikbord terecht gekomen. Graag zou ik daarom hier een aantal vraagjes stellen om wat meer te weten gekomen. Hopenlijk kunnen jullie ons helpen.

Hoe is het weer in November in Egypte?

Wie kan ons een goed en netjes all-inclusive hotel aanbevelen?

Welke plaatsen zijn leuk om te verblijven?

Is het veilig in Egypte voor bv excursie's te maken?

Is het hygienisch in Egypte(we zijn ingeend voor Hepatitus A).

Wij hopen dat er een heleboel reaktie's hier komen om zo snel mogelijk tot een keuze te komen.

Alvast vriendelijk bedankt :)

Groetjes Jeanette.

• Corineo

Wij zijn al een aantal jaartjes eind nov. naar Egypte geweest en altijd goed strandweer gehad. Wel in de middag wat meer wind en 's avond koelt het af en heb je wel een vest/trui nodig. Wij hebben vaak in Hurghada gezeten maar ook in Sharm el Sheik. Hebben de excursie naar Caïro gedaan. Lange trip maar moeite waard. Ach en veilig waar is het tegenwoordig wel veilig.

• gerard1808@hotmail.com

Wij waren vanaf 19 t/m 10 juli in Sharm el Sheik vorig jaar in El Gouna en 2 jaar geleden in Hurghada, ik moet zeggen dat wij Sharm wel het leukste vonden heel gezellig. We zaten in Hotel Calimera Royal Daimond Beach wat echt een aanrader is (kijk maar op vakantie reiswijzer) wij hebben als uitstapje de tocht naar de Mozesberg en het Catherine Klooster gemaakt en vonden het helemaal geweldig zeker de klim naar boven op de mozesberg en dan de zonsopgang een echte aanrader. (als je een uitstapje boekt doe dat dan bij een plaatselijk reisbureau en niet via de reisorg. dat scheelt vele euro's.) Wat natuurlijk ook heerlijk is een boottocht en dan snorkellen Ras Mohamed is daar heel mooi bij.

Verder kun je natuurlijk een tocht boeken door de woestijn evt. op een quad of kameel. Cairo en Luxor hebben wij nog niet gedaan omdat het telkens als wij in Egypte waren het veel en veel te heet was voor zo'n excursie.

Even een vraagje zijn jullie alleen voor hepatitus ingeent??? DTP word nl. ook geadviseerd. Verder heb ik weinig tips, o,ja nog een goeie koop voor je weggaat bij de drogist zo'n klein flesje desinfecterende handgel, het geld is nl heel vies en wij desinfecteerden hier regelmatig onze handen mee, ook handig als je op excursie bent en even geen kraan voor handen hebt om je handen te wassen. nou ja natuurlijk geen water uit de kraan drinken (ook niet om tanden te poetsen al beweren de hostess wat anders) maar dat wisten jullie natuurlijk al.

Heel veel plezier in het heerlijke Egypte, en we lezen vast nog wel hoe het was.

• annh

Wij zijn vorig jaar in november een week in Alexandrië geweest. Het was toen lekker weer, meestal kwamen me met een t-shirt toe. Zo gauw de zon onder gaat heb je wel een trui nodig, vooral omdat het er ook altijd erg winderig is. In de stad is genoeg te zien om je een week te boeien. Wij zijn ook naar El Alamein geweest omdat mijn man familie heeft die daar begraven is.

Wij zijn gewoon om naar Tunesië te gaan en vonden Egypte in vergelijking niet zo proper. Terwijl we in Tunesie eigenlijk veel op straat een hap kopen om te eten hebben we dat daar toch niet gedurfd. In het hotel en de supermarkten en zo is de hygiëne dan weer wel okee hoor. Wij zijn tegen niets ingeent en hebben ook niets speciaals gedaan buiten veel water uit flessen gedronken.

We hebben er ook zeer weinig last gehad van mensen die je allerlei willen proberen verkopen en zo. Wij vonden Alexandrië een aangename ervaring die zeker voor herhaling vatbaar is. Je moet wel houden van chaos en zeer veel mensen….

• Corry

Hoi Jeanette,

Wij zijn al 4 jaar naar Egypte geweest in November, het weer is dan prima overdag lekker warm in de zon, de watertemperatuur is nog prima, en ik vond het s'avonds ook niet zo erg afkoelen.

De eerste keer kun je volgensmij het beste naar Sharm el Sheik gaan, wij hebben hier de laatste keer in het Dreams Beach resort gezeten, een fantastisch hotel met een geweldig mooi huisrif.

Ik zou zelf nooit buiten het hotel iets eten, en buiten het hotel ook geen ijsblokjes in een drankje.

Let erop dat je vooral de eerste dagen niet super koud gaat drinken en let de eerste dagen ook een klein beetje op met eten, het is nl. heel anders gekruid dan wij gewend zijn.

Zelf ben ik gelukkig nog nooit ziek geweest en ik eet en drink echt alles. Water alleen uit flessen.

Een hele fijne vakantie al duurt het nog een paar maandjes.

PS. Vanuit Sharm el Sheik kun je ook hele leuke excursies doen, kijk ook eens op het speciale prikbord van Sharm el Sheik.

Corry

• jeanette

Hallo allemaal,

Ik wil jullie heel erg bedanken voor de leuke en uitgebreide reaktie's. Hier kunnen we zeker wat mee. Het duurt inderdaad nog even maar ik hou deze site maar goed in de gaten want je weet maar nooit of er nog meer reaktie's komen haha.

Iedereen die nog op vakantie gaat: heel veel plezier en als wij zijn geweest laat ik het zeker weten hoe het was en waar we geweest zijn.

Groetjes Jeanette.:D:D

• jeanette

Hoi Gerard,

Heel erg bedankt voor je reaktie.Even over de inentingen. Ja wij zijn ook voor DTP ingeent omdat wij vorig jaar naar Turkije geweest zijn moesten we ook de Hepatitis en de DTP halen vandaar. Ik ga snel kijken naar het hotel wat jij adviseerd!!!

Ook nog bedankt voor al je tips vwb de handgel e.d.

Ik laat zeker weten hoe het geweest is daar!!!

Groetjes Jeanette.

• Petr°

Wil je persé een strandvakantie? Óf bezienswaardigheden bekijken? Je hebt vanuit de Rode zeeplaatsen niet zo bijster veel excursiemogelijkheden, terwijl je vanuit de excursieplaatsen geen zee hebt…

Wat denk je van een Nijlcruise?

• pluto

Vanuit de Rode zeeplaatsen niet zo veel excursies?

Dan adviseer ik om eens via google te kijken.

Excursies genoeg.

• Petr°

Ja, het is maar wat je wilt gaan bekijken. ïk zou nooit voor een dag naar Cairo gaan…