Vraagje over fooi

• Ikkewaseruteerst

Hoi,

Wat hebben de mensen liever als je fooi geeft.

Euro munten of Egyptische ponden?

En hoeveel geef je dan?

• gerard1808@hotmail.com

Maakt ze niks uit, ze zijn echt overal blij mee. Wij gaven meestal zo'n 1 euro, maar ik hoorde ook van mensen die gaven soms 5 euro of meer. vind ik persoonlijk vrij overdreven. Wij hebben de mozesberg beklomen op het laatste stukje kreeg ik een hand van een Egyptenaar (was echt een klein stukje nog omhoog) Ik vond dat zo aardig dat ik tegen mijn man zei geef hem even een fooitje mijn man gaf hem mijns inziens heel royaal 5 euro maar meneer nam hier eigenlijk geen genoegen mee hij riep dan ook luid no ten!!!!! pas nadat wij hem duidelijk hadden gemaakt dat het 5 euro was of niks droop hij af.

• annh

Vergeet niet dat als je ze Europese munten geeft, ze die zelf niet kunnen wisselen. Ze moeten dan andere toeristen lastig vallen om hun fooien weer om te wisselen naar Egyptische ponden en in een hotel of zo mogen ze dat eigenlijk niet (wees dus niet verrast als de liftjongen ineens met je omhoog/omlaag gaat…).

1 Euro is ongeveer 7 Egypische ponden en is eigenlijk al veel geld in verhouding tot de lonen.

Op restaurant is een fooi van 10 tot 15% gebruikelijk.