Ramadan & Nile cruise

• Fm

Beste,

Ik heb twee vragen:

- weten jullie of je veel van de Ramadan merkt als je in September naar Egypte gaat? Als je in een resort zit zal je er vast minder van mee krijgen, maar als je bijvoorbeeld in Cairo bent, is dan alles gesloten?

- Ik zit er over na te denken een Nile cruise te boeken, maar weet iemand de gemiddelde leeftijd van de cruisende mensen? Of is dit een gevarieerd publiek? Ik ben gewend zelf te reizen (individueel), en heb het niet zo op groepsreizen, toch is mij afgeraden zelf te gaan reizen door Egypte, vandaar.

Ik hoop dat jullie informatie voor mij hebben, Alvast bedankt!

• Mascha

Wij, 35 en 37, hebben ons prima vermaakt op de Nijlcruise. Veel twintigers waren er niet, maar wel een paar. Gemiddelde leeftijd denk ik 40-50 jaar .

zelf reizen in Egypte zou ik inderdaad niet aanraden.

Watde Ramadan betreft denk ik dat het wel meevalt. het leven gaat door. er moet nog steeds gewerkt worden en geld verdiend worden. Alleen is het 's avond wat gezelliger.

• monica

Zelf reizen in egypte is heus goed te doen.

Eventueel kan je via KF tours of Nile Valley hotel, een hotel boeken en daarnaast ook de rest van de vakantie vastleggen.

Veel reizigers die via TO een nijlcruise boeken krijgen vaak te horen dat je nergens anders mag eten en dat je het beste alleen in groepsverband op pad kan gaan. Ik kon nu al een tijdje in luxor en wij hebben daar ook een hele goede vriendin wonen (alleen) en ik heb daar nog nooit last gehad van de bevolking en ook het eten in diverse restaurantjes is gewoon goed.

• Frits

Afgelopen zomer heb ik samen met mijn vriendin individueel rondgereisd door Egypte. Dit was super om te doen. Totaal geen problemen gehad en je hebt veel meer vrijheid om het land te ontdekken.

• maymoena

in de toeristen centra's zal je niet veel van de ramadan die dit jaar tot 20 september duurt merken, wel zijn veel winkels overdag gesloten en gaan pas na het breken van het vasten open.