2 NLers die in Egypte willen trouwen

• Wilbert

Hallo allemaal,

Ik hoop dat hier iemand mij kan helpen.

Ik wil graag islamitisch trouwen met mijn vriendin in Caïro. Zij heeft zowel de Egyptische als de Nederlandse nationaliteit. De reden dat ik in Cairo wil trouwen is eigenlijk enkel vanuit romantisch oogpunt. Ik heb geen zin om vast te komen zitten met de Egyptische wetgeving en wil het dan ook graag later wettelijk laten registreren als een Nederlands huwelijk.

Moet ik hiervoor dan wel naar BZ gaan daar ter plekke. Ziet iemand nog valkuilen of dingen waar ik op moet letten?

• Henk (Safaga)

Dag,

Een dergelijke vraag heb ik al eerder voorbij zien komen.

Ik heb/kan je geen onderbouwing geven, maar het is vragen om moeilijkheden en teleurstellingen.

Je trouwdag behoort toch “de mooiste dag van je leven te zijn”.

Wat ik me ervan herinner: DOE HET NIET.

Ik hoop voor je dat ook “ervaringsdeskundigen” jouw vragen lezen en je een onderbouwd advies geven en zou bovendien ook contact opnemen met BZ of de Nl-ambassade ter plekke.

Succes en groet,

Henk

Henk

• snorkeltje

Hoi Wilbert,

Rechts bovenaan deze pagina zit een zoekfunctie,vul hier maar eens trouwen in,wat een toestand wat je daar leest!!!!

Veel succes,en neem de goede beslissing,alvast fijne trouwdag waar dan ook.

Groetjes Snorkeltje

• crimsonlady

Ook wij zijn 2 Nederlanders(beide in Nederland geboren),die graag in Egypte willen trouwen.

Je hebt geen idee hoe moeilijk het is om aan info daarover te komen…….

We hebben al een mail gestuurd aan de Nl ambassade in Cairo,maar kregen een leeg mailtje terug.

Ook hebben we gebeld met Buitenlandse Zaken hier in NL,die vertelden dat het geen probleem was en dat we moesten bellen met het Egyptische Consulaat in Den Haag.

Als je dat nummer belt krijg je een arabisch bandje te horen,dus dat schiet ook niet echt op.

Wie kan ons meer inlichtingen geven:

Bv. Wat hebben we voor papieren nodig,hoe zit het met de getuigen enz.

Alvast bedankt,

Bianca en Harry

• joleke

Islamitisch trouwen en trouwen vanuit een romantisch oogpunt zijn twee verschillende zaken. Een islamitisch huwelijk, daarvoor moet je moslim zijn en is niets meer dan een contract. Een bezoek van of naar de sjiekh en dat is het. Daarnaast heb je nog het orfi contract en dit is ook enkel en alleen een “zakelijk”contract.

Het huwelijksfeest staat los van deze niet zo romantische contracten en wordt vaak door familie of zelf gefinancieerd.

Info op http://egypte.nlambassade.org/consulaire_zaken/trouwen maar deze informatie is meer gericht op trouwen met een Egyptenaar.

Er zitten ontzettend veel regels aan vast en ik zou er als buitenlander niet aan beginnen, (tenminste als je denkt dat het romantisch is om op vakantie in Egypte te trouwen.) (eigen mening)

Het huwelijk in Egypte is gebaseerd op de Egyptische wet en kent geen wettelijke uitzonderingen voor buitenlanders.

De Egyptische ambassade in Den Haag is hoofdzakelijk bedoeld voor de Egyptenaren in Nederland.

Lees de bepalingen op de site door en denk er nog maar eens goed over na.

Jol

• crimsonlady

Hoi Jol,

Wij willen niet islamitisch trouwen hoor.

We willen gewoon heel graag trouwen en omdat we ons hart aan Egypte verloren hebben,lijkt ons dat de perfecte trouwlocatie.

Bovendien hebben we in Hurghada een aantal mensen leren kenen die ons erg dierbaar zijn geworden en we willen graag dat zij bij ons huwelijk aanwezig zijn.

Groetjes Bianca en Harry