Fiets huren in Luxor

• Jan

Desmond Schreef:

——————————————————-

> En denk ook niet dat

> die fietsen zo 1 2 3 voor 10 pond te huur zijn.

> hebben die. En je hebt versnellingen zeker nodig

> als je naar de vallei der koningen gaat ed.

Hallo.

Tot nu toe heb ik toch echt steeds voor die 10 pond een fiets gehuurd, waar, zoals ik al schreef, steeds maar weer niets van is afgevallen of zo, zelfs geen lekke band gehad. Degelijke Chinese kwaliteit zal ik maar zeggen :-). En versnelling op weg naar de koningsvallei heb ik tot nu toe ook niet nodig gehad, maar, dat kan nog komen, ik ben momenteel 47. Voor de rest: laat het duidelijk zijn dat ik niets heb tegen mensen die wat meer uitgeven voor het huren van een fiets, voor mijn part gooien ze er 100 euro per dag tegenaan, als het hier maar niet als absolute wijsheid wordt geventileerd, want dat is het niet.

Groet, Jan.

• Joke & Hans Meesters

Wij werden ook bij een checkpoint gevraagd om de huurkwitantie,

en daarna liep het heel erg soepel

• Joke & Hans Meesters

Dankzij de vele reacties hebben wij ook in Luxor fietsen gehuurd. Eigenlijk wilde wij 1 dagje eea per fiets bekijken,

maar uiteindelijk hebben wij de fietsen 4 dagen bij ons gehad. De Nederlandse fietsverhuur is wel een oase van rust

in Luxor. Erg vriendelijke en goede service.

Wij hebben gekozen voor de Batavus fietsen, de NL bikes als zij die noemen, perfecte kwaliteit en hierdoor met

veel plezier heel luxor verkent. Ook hebben zij ons erg geholpen met andere zaken, en willen dmv deze reactie

hen bedanken en nieuwe vakantiegangers hen aanbevelen.

Je kan hun vinden in Sheratonstreet in Luxor, in een klein zijstraatje naast het DHL kantoor,

hun website is www.rentabikeluxor.com en als je wil fietsen,

of een auto wil huren of een vliegveld transfer, dan kunnen wij hen goed aanbevelen.

Joke & Hans

• Luxor2011

meer informatie over fietsen in luxor

nu te vinden op de nieuwe website: www.rentabikeluxor.com

• avan@xs4all.nl

Fietsen in Luxor is fantastisch! Er is zoveel te zien. Wij hebben genoten van onze vakantie. Wel wordt je vaak lastig gevallen door verkopers en de koetsen. Het was een verademing om op een Nederlandse manier geholpen te worden door Rentabike Luxor.

Zij hebben diverse soorten fietsen, van de lokale chinese fietsen zonder versnelling voor 1,50 per dag, tot Nederlandse Gazelle en Batavus fietsen. Die laatste zijn wat duurder, maar, zo legde zij uit, ze worden ingevlogen uit Nederland, de onderdelen komen uit Nederland, maar 8 euro voor een heerlijk comfortabele fiets is nog niet veel. Gegarandeerd geen lekke banden (buitenbanden zijn voorzien van kevlar) en goed onderhouden.

Alles gaat per internet, aan ons of wij wilde betalen in Egyptische ponden, Euro's, of zelfs via iDeal. Ook zijn wij naar Gebel el Silsila gegaan, zij organiseren individuele excursies, wat erg geslaagd was. Een tip, zie hun website: www.rentabikeluxor.com altijd handig om de prijs te vergelijken.