Fiets huren in Luxor

• Jan

Jos Broete Schreef:

——————————————————-

> je bij een checkpoint wordt tegen gehouden omdat

> je geen officieel verhuurkwitantie hebt?

Wat bedoel je nou toch met die verhuurkwitantie bij een checkpoint? Ik heb er nog nooit van gehoord, of mee te maken gehad. Heb je dat aan den lijve meegemaakt, of van horen zeggen?

Groet, Jan.

• marian.

Heb jij die fietsen per dag gehuurd?

Zo'n accu fiets, dat is wel heel verleidelijk ^^

Ik ga over 7 weken met mijn nichtje en wil dan ook alles op de fiets doen. Huren van Nederlanders klinkt wel okee. Maar zou je een fiets veilig kunnen stallen bij een hotel? Wij zitten in het Winter Palace Pavillon….

(onwijs veel zin in!)

• joske

Hoi Hans,

nog erg bedankt voor de tip. Ik mijn familie hebben bij deze Nederlandse fietsenzaak fietsen gehuurd voor 3 dagen en hebben er veel plezier mee beleeft. Leuke & gezellige mensen, en je krijg nog eens gratis 5 minuten bellen naar Nederland ook!

een aanrader, voor een ieder! zie hier hun website: huur een fiets in luxor

Joske

• Leonard

Het Sheraton is nog niet klaar met verbouwen, maa r je merkt er niet veel van.

Heel veel plezier…

Voor de andere reacties, ik heb die fiets verhuur gevonden. Is inderdaad wel het vermelden waard. Wat een rust om gewoon leuk en normaal geholpen te worden. Wij hebben de Egyptologe in de arm genomen en zijn met het gehele gezin en zij naar de Westbank gefietst. Groot succes…

Geen grote groepen met onverstaanbare en on interessante gidsen… Een prive gids, echt aan te raden! Leuke vrouw.

Ook nog even Quad gereden en een motor gehuurd voor een paar dagen. Een ideale tijd gehad.

bedankt jullie van Rent a Bike Luxor.. hoop dat jullie snel borden mogen hangen op straat! voor een ieder die dit leest. Je kan hen vinden tussen het DHL kantoor en Maria SIlver Bazar. Sheratonstreet….

• Maikel

Wat een Fantastische stad, Luxor! Mijn vriendin en ik zijn er een week geweest, en komen zeker terug.

Wij hebben de adviezen opgevolgd, en hebben een fiets gehuurd in Luxor. Ons hotel verhuurde ook fietsen, dus,

makkelijk als wij zijn deze gehuurd… FOUTJE! we waren de straat nog niet uit, en 3x lag de fiets totaal uit elkaar…

Toen naar die Nederlandse fietsverhuur gegaan, en dat had ik eerder moeten doen, 2 fietsen gehuurd voor 4 dagen

en een leuke tijd gehad in Luxor. Ook ideaal dat je 5 minuten gratis bellen naar Nederland krijgt, even mijn ouders bellen.

Aanrader, Luxor is een ideale plaats om een fiets te huren, terrein vlak, temperatuur perfect, geen gezeur met taxi's

of koetsen.. en alles s erg goed te doen op de fiets. Deze fietswinkel vind je als je richting Sheraton hotel gaat,

en aan de linkerhand zie je een kantoor van DHL en een zilverbazaar, daar zitten ze.. of zie hun site bikerentalluxor.

• Manon

www.bikerentalluxor.com het was makkelijk de site te vinden… Wat een verademing… Een Nederlandse fietsverhuur bedrijf in Luxor.

Eigenlijk was het een soort Nederlands Cultureel Centrum, ik kwam om een fiets te huren, maar heb eerst allerlei informatie gekregen over wat er allemaal te doen was in Luxor. Onder het genot van een kopje thee gesproken met Olette, de Egyptologe, en Alexander, de Manager. Deze reactie voornamelijk als dank voor al hun tijd.

Zij hebben ervoor gezorgt dat ik en mijn vriend een fantastische tijd hebben gehad in Luxor. Soms wordt je wel is een beetje gek van die Egyptenaren, en dan is het een verademing om bij een Nederlands bedrijf te komen. Geen gezeur over prijzen, en goede kwaliteit. Terwijl wij aan het fietsen waren hebben wij gezien dat touristen konden gaan terug lopen omdat hun fiets was gehuurd aan de straat en geen huurovereenkomst hadden, en hoorde in het hotel dat anderen lokale fietsen hadden gehuurd, waar alle onderdelen van af vielen en zij, naast een verloren dag, ook nog veel kosten moesten maken als taxi, en ook alle reparatie kosten moesten betalen.

Ik heb dit is nagevraagd bij Alexander, en die vertelde dat de straat verhuur zo klanten behandeld… binnen lokken met goedkope prijzen, en uit eindelijk de tourist laten betalen voor troep. Maar dat touristen waarschuwen niet echt werkt… die 3 euro meer is voor sommige touristen erg belangrijk. Ongelofelijk.

Dus… mijn advies, bekijk en voel de fietsen op straat, en ga dan snel naar deze Nederlandse fietsverhuur in Sheratonstraat, naast DHL kantoor… Dan weet u het zeker wat u moet kiezen!

veel plezier!

• jan

Jan Schreef:

——————————————————-

> Jos Broete Schreef:

> ————————————————–

> —–

> > je bij een checkpoint wordt tegen gehouden

> omdat

> > je geen officieel verhuurkwitantie hebt?

>

> Wat bedoel je nou toch met die verhuurkwitantie

> bij een checkpoint? Ik heb er nog nooit van

> gehoord, of mee te maken gehad. Heb je dat aan den

> lijve meegemaakt, of van horen zeggen?

>

> Groet, Jan.

Nee ik heb het ondervonden, eoa hoge piet, de enige die engels sprak, vertelde mij dat veel touristen worden opgelicht vooral bij schade, en dat de politie er alles aandoet om toeristen te beschermen…

• Jan

Manon Schreef:

——————————————————-

> Terwijl wij aan het

> fietsen waren hebben wij gezien dat touristen

> konden gaan terug lopen omdat hun fiets was

> gehuurd aan de straat en geen huurovereenkomst

> hadden, en hoorde in het hotel dat anderen lokale

> fietsen hadden gehuurd, waar alle onderdelen van

> af vielen

> binnen lokken met goedkope prijzen,

> en uit eindelijk de tourist laten betalen voor

> troep. Maar dat touristen waarschuwen niet echt

> werkt… die 3 euro meer is voor sommige touristen

> erg belangrijk. Ongelofelijk.

Dan zal ik voor de broodnodige variatie mijn kijk op deze zaak maar geven, ondanks dat ik me realiseer dat we onze Mederlanders in den vreemde op moeten stoten in de vaart der volkeren; ik ga altijd gewoon met de pont naar de westoever, loop vanaf de veerstoep rechtstreeks naar de eerste de beste fietsverhuurder en neem daar een fiets voor een dag voor ongeveer 10 pond. Ik bekijk het ding effe van voor tot achter voor ik er op stap, en dan op weg. Doe ik al sinds 1988, en ik kan me niet heugen dat er ooit “onderdelen van de fiets zijn gevallen”. Zo verdienen die Egyptenaren ook nog iets.

Wees gegroet,

Jan.

• Desmond

>Zo verdienen die Egyptenaren ook nog iets. >

Beste Jan,

Egyptenaren verdienen zat aan de touristen, men is niet zo zielig als je denkt. En denk ook niet dat die fietsen zo 1 2 3 voor 10 pond te huur zijn. Vaak zit er nog iets achter, als inderdaad zoiets als er iets kapot gaat, of dat men dingen voor je wil regelen.. Ik kom vaak genoeg in Luxor om dit te zien.

Ik haal mijn fiets ook altijd in die Nederlandse zaak, ja het is ca. 2 euro duurder, maar als ik pech krijg, en dat heb ik wel is een keer gehad, hebben ze mij direct een nieuwe fiets toegestuurd zodat ik geen tijdverlies had. Ondanks mijn lekke band, lag glas op de weg, is het lekker om te fietsen met versnelling te hebben. Alleen zij hebben die. En je hebt versnellingen zeker nodig als je naar de vallei der koningen gaat ed. Die twee Nederlanders zijn die zaak begonnen om bezig te zijn, niet om gauw te scoren, maar eerder om de lokalen aan een goede baan te helpen en de touristen goed en eerlijk van dienst te zijn. Zij zorgen ervoor dat je een goede vakantie hebt, zonder problemen. en daar heb ik die 2 euri graag voor over.

groet Desmond

• jimmyjolanda

Tsja, wij hadden vorig jaar wel 4 fietsen voor 50 pond. We betaalden vooraf en hoefden ze na gebruik alleen maar weer voor de deur neer te zetten. De fietsen hadden geen versnellingen, maar dat vonden we ook niet nodig hoor (en het was die dag best winderig). Als je het hele dal wilt gaan fietsen dan helpen zelfs versnellingen niet, dat is gewoon erg veel.