Op zoek naar een hotel op een koraalrif

• Karina

Hoi allemaal

Dit jaar ga ik wederom op vakantie naar Egypte.

Dit wordt de 4e x in de afgelopen 5 jaar.

Ik ben in Hurghada, Makadi Bay en Sharm el Sheikh geweest.

Nu is Sharm el sheikh tot nu toe het beste bevallen omdat we hier een prachtig hotel hadden (crowne plaza resort) gelegen op een werkelijk schitterend koraalrif.

Aangezien ik ontzettend gek ben op snorkelen in de prachtige rode zee (ik lig zowat de hele dag in het water de dobberen) wil ik ook dit jaar weer op zoek naar een geweldig hotel gelegen op een prachtig koraalrif.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Ook andere plaatsen in Egypte behoren tot de mogelijkheden.

Alleen met Hurghada heb ik het behoorlijk gehad.

Dus graag tips!

Groetjes

• C.indy

Aanrader: Brayka Bay Reef resort in Marsa Alam. Mooi huisrif, goed hotel.

Ben er in 2007 geweest, was echt gaaf!

Succes.

• lice52

Als je vorige hotel in Sharm el Sheik je zo goed bevallen is waarom ga je daar dan niet meer heen? wat vond jij niet leuk aan Hurghada?

• arsenica

Hoi Cindy

Heel erg bedankt voor je reactie. Ben nu inderdaad erg aan het twijfelen over wat we gaan doen.

En Lice52….

Das nu net het punt. Dit wordt de 4e x dat ik naar Egypte ga en wil gewoon in meer plaatsen zijn geweest dan alleen Hurghada en Sharm el Sheikh.

Het hotel in Sharm el Sheikh was inderdaad echt super. Meest fantastische hotel tot nu toe in Egypte.

Maar ja, wil toch meer hebben gezien.

Wat betreft Hurghada…

Dat heeft waarschijnlijk ook met de hotels te maken.

De 1 was veel te sjiek. En de ander was op zich goed, alleen de animatie 's avonds was waardeloos.

Ook vind ik sowieso Sharm el sheikh mooier dan Hurghada.

Toch boeiender wat dat betreft.

Groetjes Karina

• Leon

Ik zeg ook Marsa Alam, Hotel Brayka Bay!

Ben daar afgelopen winter geweest, en werkelijk prachtig gesnorkeld!

In 2008 ben ik naar Sharm geweest (Hilton Sharks Bay) dat was ook mooi,

maar ik vond Marsa Alam echt veel mooier, kleurrijker (koraal) en veelzijdiger (koraal en vissen).

Hotel was verder ook goed, aan een baai, dus je kan altijd snorkelen zonder te veel last van stromingen.

Succes met je beslissing!

Groeten Leon

• san

Brayka bay is inderdaad mooi om te snorkelen, maar voor de rest is daar niks.

Wij zijn in mei naar Brayka bay geweest en gaan in september weer naar Sharm el Sheikh.

We hebben voor de 3e een hotel uitgezocht aan het ras um el sid rif en vind het qua vissen niet onder doen voor het Brayka bay hotel en je kan daar 's-avonds ook leuk naar de winkels of naar het centrum van sharm el sheikh.

• lenie

hoi

als je naar egypte wil moet je naar akassia resort gaan dat ligt in marsa alamhet plaatje heet el-quseir.Het huisrif is goed om te snorkellen de duikschool is erg goed het hotel is nettjes en erg goed met het eten.

• Nancy

Leuk om te lezen dat mensen zo enthousiast zijn over Brayka Bay in Marsa Alam. Ik ga daar over 2 weken heen nl.!

Hoop dat het zo mooi is als men zegt, gaan ook zeker snorkelen en duiken.

• Mascha

Reef Oasis en Hilton Shark bay in sharm el sjeik zijn prima. Qua hotel en huisrif.

Brayka Bay in Marsa Alam is ook uitstekend.

Maar In Sharm el sjeik kan je wel meer doen in de omgeving, in Marsa Alam heel weinig. We lekker rustig (neem veel boeken of je Nintendo DS mee, haha)

• Nancy

Ik ga volgende week naar Brayka Bay. Kun je daar in de buurt pinnen? En is er een internetcafe of Wifi ofzo?