Info gevraagd Hurghada, Cairo evt Alexadrie

• Kaka1977

Beste prikkers,

het is eindelijk zover! ik ga eindelijk richting egypte, ik heb zelf een ticket geregeld en vlieg vanuit brussel naar hurghada en vandaaruit ga ik door naar cairo om vervolgens daarvandaan terug te vliegen naar brussel. Hotel heb ik geboek via ebookers ik zit alleen met de volgende vragen:

1. de transfers van Hurghada airport - Hotel hurghada, Hurghada Hotel - Cairo Hotel, Cairo - Alexandrie (dagtripje), Cairo hotel - Cairo Airport. ik weet niet wat de vervoersmogelijkheden zijn en zou graag van jullie willen weten welke mogelijkheden er zijn en wat de prijzen zijn?

2. in omgeving hurghada, cairo en alexandrie wil ik zoveel mogelijk zien wat zijn de aanraders? alle tips zijn welkom

3. graag zou ik willen weten of er tentjes waar je lekker kan eten, ik wil niet de toerist uithangen en wil me onder het gewone volk bevinden…

4. wat zijn ongeveer taxitarieven in bovengenoemde steden?

5. wat is aan te raden? hier wisselen en cash geld meenemen of gewoon in egypte pinnnen wanneer je wat nodig hebt? en kan je overal terecht met een creditcard?

6. van verschillende mensen heb ik begrepen dat de resorts/hotels eigen stranden hebben waar alleen hotelgangers mogen komen, ik heb ik niet zo'n hotel geboekt zijn er dan nog wat openbare stranden over?

dit is mijn eerste keer en zou er graag een leuke reis van willen maken alle informatie is welkom ook dingen die ik niet heb gevraagd en alvast mijn dank voor jullie reacties.

• Frans

Transfer ih Hurghada naar het hotel ongeveer 25 tot 30 pond, de taxi,s hebben allemaal een meter en die moeten ze aan zetten. Naan Cairo direct boeken op het vliegveld, naar Alendrie zal je denk ik met de trein gaan, ook een paar dagen van te voren regelen bij het station.

Hurghada is eigenlijk alleen hotel en stranden, down town is mooi, het oude centrum.

Cairo de piramides en alles wat erbij oort, en natuurlijk het museum. Ook een cairo bij nacht meemaken.

Alexandrie is gewoon een hele mooie stad met een rijke geschiedenis, ontdek die zelf maar eens. Let ook een op het verschil in mentaliteit van de bevolking.

Er zijn overal goede tentjes waar je kunt eten voor weinig geld, zou als ik jou was net gaan eten waar de lokale bevolking ook eet, denk dat je dan een paar dagen van je vakantie veel op toilet doorbrengt.

De taxitarieven verschillen per gebied, laat ze gewoon de meter aanzetten en geef ze iets extra,s

Gewoon daar pinnen of wisselen. Neem een aantal losse euro,s mee oor de fooi.

Meestal heeft het hotel dan een afspraak met een ander hotel om gebruik te maken van hun strand, wil je naar een lokaal strand dan kan ik je beach 5 aanraden in Hurghada erg prettig om daar te zijn en goed eten voor weinig geld.

In Cairo ben je aangewezen op het zwembad, en in Alexandrie heb je strand genoeg waar je gewoon kan gaan zitten.

Voor meet tips bezoek de andere pb eens op deze site en je kan daar een overvloed aan info vinden.

Wens je een prettig verblijf in Egypte.

Groet,

Frans.

• kaka1977

beste frans bedankt voor de info ik ben inmiddels al terug de bedoeling was dat ik eerst 11 dagen el gouna zou doen en daarna 6 dagen cairo en omstreken maar na een paar dagen had ik al schoon genoeg van de lokale bevolking en heb ik maar de rest geannuleerd. Mooi land wel jammer dat het verpest wordt door mensen die denken dat je als toerist uit een andere planeet komt en je dus continu proberen te belazeren! Ik ga op vakantie om tot rust tot komen en niet om continu discussies te moeten voeren over de vraag waarom ik als toerist soms wel 15x zoveel moet betalen als de lokale bevolking! Wat voor mij de druppel was is dat ik stond af te rekenen en dat ik in het egyptisch werd uitgelachen waar ik bij stond (die zeilige zieltjes zich helemaal er niet van bewust dat ik elk woord verstond…)

Het land is mooi, maar het zijn nog altijd de mensen die de plek maken. Ik zie mezelf niet zo gauw weer teruggaan naar egypte. Ik zoek wel een bestemming waar ze toeristen normaal behandelen en waar je dus maar 1 prijslijst hebt ipv van eentje voor lokale bevolking en eentje voor toeristen!

• rbethlehem

als je met de taxi in hurghada gaat moet je een vast bedrag afspreken,gemiddeld 20a30 egyptische ponden laat je niet afzetten zijn ze goed in je hebt piaster en dat is het klein geld daar. blijf op je geld letten met het afrekenen van de taxi rit.

veel plezier

• Maaike

Kaka, wij hebben apart een stedentrip naar Cairo gemaakt. Ik moet zeggen dat je over het algemeen weinig toeristen zult zien, zeker in vergelijking tot Hurghada. Alleen bij de gangbare toeristische trekpleisters. Het is een gweldige stad waar je div. dagen op je gemak kunt rondsjouwen en/of met de taxi overal naar toe kun brengen. Je zult vermoedelijk een aantal toeristische dingen gaan doen zoals de piramides en Eg. museum. Maar ga bijv eens naar de dierentuin. En als je op een zondag gaat heb je een geweldige tijd. De inwoners van Cairo hebben hier dan o.a. hun dagje uit en velen gaan bijv. picknicken. Zelf zijn ze dan ook een toerist en div. malen werd ons gevraagd om met hun fototoestel een foto van de hele familie te maken. Wij hebben hier toen helemaal geen buitenlandse toerist gezien. Controleer of de meter loopt/het doet in de taxi (meestal niet), zoniet dan eerst een prijs afspreken! Kijk maar eens op onze niet comm. site www.bjusterbaarlik.nl Hier staan onze ervaringen van Cairo, veel foto's en een grote lijst met tips. Er staat ook nog een andere reis die we naar Egypte hebben gemaakt (1 week Nijlcruise en 1 week Hurghada).

• annh

Wij zijn vorig jaar een week in Alexandrie geweest omdat mijn man El Alamein wou bezoeken (een oom van hem ligt er begraven). Wij zijn haast nooit lastig gevallen door Egyptenaren. Of we in de zak gezet zijn weet ik niet. We vonden het bedrag dat voor onze taxiritten gevraagd werd redelijk en hebben met elkaar afgesproken dat we gezien de afstanden die ook wilden betalen. Misschien was het naar hun normen veel te veel maar ik heb daar niet van wakker gelegen omdat het nog altijd spotgoedkoop was naar Belgische normen. Ik heb echt geen zin om mijn tijd te verdoen aan discussies omdat ik meer moet betalen dan een local, ik ben dan ook geen local….In restaurants hebben trouwens overal een officiële menu gekregen en geen pond meer betaald dan wat de Egyptenaren betaalden….