Beste prikkers,
het is eindelijk zover! ik ga eindelijk richting egypte, ik heb zelf een ticket geregeld en vlieg vanuit brussel naar hurghada en vandaaruit ga ik door naar cairo om vervolgens daarvandaan terug te vliegen naar brussel. Hotel heb ik geboek via ebookers ik zit alleen met de volgende vragen:
1. de transfers van Hurghada airport - Hotel hurghada, Hurghada Hotel - Cairo Hotel, Cairo - Alexandrie (dagtripje), Cairo hotel - Cairo Airport. ik weet niet wat de vervoersmogelijkheden zijn en zou graag van jullie willen weten welke mogelijkheden er zijn en wat de prijzen zijn?
2. in omgeving hurghada, cairo en alexandrie wil ik zoveel mogelijk zien wat zijn de aanraders? alle tips zijn welkom
3. graag zou ik willen weten of er tentjes waar je lekker kan eten, ik wil niet de toerist uithangen en wil me onder het gewone volk bevinden…
4. wat zijn ongeveer taxitarieven in bovengenoemde steden?
5. wat is aan te raden? hier wisselen en cash geld meenemen of gewoon in egypte pinnnen wanneer je wat nodig hebt? en kan je overal terecht met een creditcard?
6. van verschillende mensen heb ik begrepen dat de resorts/hotels eigen stranden hebben waar alleen hotelgangers mogen komen, ik heb ik niet zo'n hotel geboekt zijn er dan nog wat openbare stranden over?
dit is mijn eerste keer en zou er graag een leuke reis van willen maken alle informatie is welkom ook dingen die ik niet heb gevraagd en alvast mijn dank voor jullie reacties.