paspoort kinderen

• nathalie

wij vertrekken volgende maand naar Egypte

met onze 2 kids van 12 en 14

wie kan mij vertellen of ik voor hun een eigen paspoort moet hebben ?

de 1 zegt van wel, de ander van niet

ik hoor dus graag jullie reactie…

• lucy

Voor die van 12 zeker niet, kan gewoon in jullie paspoort bijgeschreven staan (die van ons was vorig jaar 13 en stond bijgeschreven), voor die van 14 weet ik het niet, ff de ambassade bellen of evt. bij gemeente navragen zou ik zeggen als je helemaal zeker wilt zijn!

• nathalie

nou…

dat is het leuke

de gemeente kan het me niet vertellen !

ben ik vanavond nog geweest

ik snap er nu dus helemaal niks meer van

ga morgen reisburo weer bellen maar die zei laatst dat ik dat bij de gemeente moest navragen !

pfffff

• snorkeltje

Hoi Nathalie,

Ook wij vertrekken weer volgende maand, ook 2 kids 14 en 11.

Zover mij bekend mogen kinderen t/m 14 bij hun ouders in het paspoort staan??

Ze staan ook nog beide bij mij in.

Maar ben nu wel benieuwd?????onze zoon van 14 heeft wel een id-kaart, maar is niet geldig als Nederlander in Egypte.

Wij gaan nu voor de 3 de keer en eigenlijk nooit problemen hier over gehad, wel dat ik voor volgend jaar een eigen paspoort voor hem moet aanvragen????

Maar nu ga ik natuurlijk ook twijfelen!!!!!!!!!!

Wie komt er met het verlossend antwoord?????????

Vriendelijke groet Esther

• Tossie

Op postbus 51 staat alles beschreven. Dus even googlen op paspoort kinderen en dan komen jullie al een eind verder.

Grtjes

• petra.b

hoi

vorig jaar was onze dochter al 15 toen we gingen,ze staat gewoon bij mijn man in het paspoort dus geen probleem hoor

grt petra.b

• Jol

Kinderen van alle leeftijden hebben de mogelijkheid een eigen paspoort te verkrijgen.

Tot de leeftijd van 16 jaar is het ook mogelijk om de kinderen bij te schrijven in het paspoort van de ouder(s).

De regel is: OF/OF - of het kind krijgt een eigen paspoort of het wordt bijgeschreven in het paspoort van de ouder(s). EN/EN is niet mogelijk.

Gr, Jol

• nathalie

iedereen bedankt voor jullie reactie,

ik heb nogmaals mijn reisburo gebeld en die heeft het nog eens goed voor me uitgezocht ( zelf dachten ze vanaf 12 jaar kinderen een eigen paspoort)

kinderen mogen tot en met 15 jaar bij de ouders in paspoort bijgeschreven staan, en dat hebben wij, dus ik ben blij dat me die kosten bespaard blijven.

Wel erg vervelend dat je van hot naar her wordt gestuurd, gemeente kon het mij niet vertellen, en reisburo belt naar burgerzaken en haar kunnen ze het wel vertellen …

pfffffffffff

maar goed, ik weet het nu zeker !