kosten trouwen in Egypte

  • Okma

    Ben ook getrouwd met een Egyptenaar, Hij kwam op een toeristenvisum naar Nederland en we zijn hier getrouwd.

    Ben helemaal nooit in Egypte getrouwd. We hebben twee kinderen die we nooit aangemeld hebben bij de ambassade.

    Dit zijn dus gewoon nederlanders. Nederlands trouwboekje met de naam van de kinderen is genoeg.

    Kinderen staan in mijn nederlandse paspoort(wilde ik graag) en niet in dat van mijn man. Zijn Egyptische paspoort is inmiddels verlopen

    en hij gaat egypte in en uit op zijn nederlandse paspoort( met daarin zijn egyptische ID scheelt een visum…..al een echte hollander)

    In Egypte gebruik hij indien nodig zijn Identiteitskaart waarop staat dat hij vrijgezel is en zonder kinderen.

    Waar gaat het over. Trouwschatten, familiewensen afkoopsommen. Als het om de liefde gaat heeft de familie niets te willen.

    Het gaat tussen jouw en je partner. Mijn man is zich er ter degen van bewust dat hij trouwde met iemand uit een andere cultuur.

    Omdat ik veel vervelende verhalen hoorde over toestanden na een scheiding heeft hij alles geregeld zoals ik het wilde. We gaan ieder jaar 4 weken naar egypte.

    Natuurlijk klagen zijn ouders over dingen( watttt??? gaan de kinderen niet op koraanles!!!!) We hebben het er niet over met hen en laten dingen in het midden.

    Mijn man zegt ook regelmatig tegen zijn ouders dat dat zaken zijn tussen hem en mij. De familie laat het erbij.

    Heb het gevoel dat veel mensen zich alles wijs laten maken en ook alles geloven. Als je iets niet wil, kunt of onzin vind doe je het niet.

    Bedenk je heel goed dat je de gevolgen niet kan overzien Je tekend iets en dan ga je het laten vertalen??? wie tekend nu ongezien??

    Natuurlijk hou ik rekening met zijn cultuur en geloof. Ik kook voor hem met de ramadan maar eet wanneer ik honger heb.Alles wat we eten is halal maar ik ben geen moslim.

    Kinderen gaan met hem mee naar de moskee als ze dat willen met mij mee naar de nachtmis met kerstmis. Wij vieren in huis alles kerst suikerfeest pasen offerfeest alles.

    Dat is nu het leuke van twee geloven op 1 kussen.

  • excursies2sharm@gmail.com

    Beste Pieter,

    Zelf ben ik getrouwd geweest met een Egyptenaar en ook ons huwelijk gedaan in Egypte (2005)

    Maar lang niet zo veel betaald eigelijk dat als hierboven staat geschreven wel heb ik de huwelijks acte vertaald voor de ambassade.

    Dat kosten toen dr tijd 120 egyptische Ponden.

    Het kan wezen dat ze andere prijzen hanteren voor buitenlanders dan dat als een egyptenaar zelf gaat trouwen?

  • Pascaline

    Graag zou ik met jou in contact komen.