kosten trouwen in Egypte

  • Pieter

    Ik heb nu begrepen dat:

    -1- kosten notaris/gemeente/trouwzegel op postkantoor/registreren = 260 euro

    -2- aanvullende huwelijkse voorwaarden = 500 euro

    -3- vertalen arabisch –> nederlands = euro

    -4- stempels ambassade = euro

    -5- inschrijven NL gemeente = 0

    Wat ik wil weten is… kloppen de bedragen in Egypte?

    In verhouding inkomen en kosten in Nederland … twijfel ik zeer aan de 2 bedragen die ik heb doorgekregen.

  • nicky

    ik durf zelf niet meer te zeggen wat ik betaald heb maar dat is nooit maar dan ook nooit dat bedrag geweest in egypteben ikniet meer dan 100 euro kwijt geweest hoor en voor de vertaaling ben ik 65 euro kwijt geweest als je iets wil wetenken je me altijd mailen.

    gr nicky

  • Jol

    Pff….Pieter toch.

    Je bedoelt deze prijzen in Egypte?

    Nee, dat kan nooit.

    Het is dan wel 11 jaar geleden dat ik trouwde in Egypte maar voor een paar honderd pond waren we klaar. Compleet met registreren bij alle desbetreffende instanties.

    Het duurste waren de vertalingen (beedigde vertalers) in Nederland.

    P.S: Buitenlandse aktes kunnen ook ingeschreven worden in Den Haag. Natuurlijk na alle stempels en vertalingen. Bureau Bijzondere Akten: Dienst Burgerzaken.

    Gr, Jol

  • Pieter

    Bedankt Jol,

    Ik weet echt niet wat de prijzen zijn in Egypte. Zit nog met de vraag:

    Wat kost een notaris per uur in Egypte?

    Inmiddels heb ik veeeel uitgegeven om raad te krijgen (Nederlandse notaris).

    Ik heb al omdat het gebruikenlijk is een bruidsschat gegeven (ik zei tegen haar vader in Nederland betalen de ouders van de vrouw)

    Verder haar een leuke ketting en trouwring gegeven.

    Dat wilde ze perse meenemen (na als tourist te zijn geweest) om haar vriendinnen te showen en is tegen mijn zin in omdat er is al 2 keer bij haar is ingebroken en ik het nut niet zie om er mee te zeulen.

    Inmiddels is ze geslaagd voor het inburger examen (ook E 350,-).

    Ik ben nu gaan twijvelen aan de oprechtheid en ook denk ik dat ik trouwvrees heb.

  • Dyonne

    Dag Pieter,

    Ik ben vorige maand in Cairo getrouwd en ik kan het navragen voor je bij mijn man hoeveel al die papieren hebben gekost. Maar lang niet zoveel als jij zegt/denkt. Wij hebben echter geen huwelijksevoorwaarden opgenomen.

    4- ik dacht rond de 15 euro. je hoeft maar 1 akte te legaliseren (huwelijksakste)

    5- is gratis., hierna nadat je celschijnhuwelijke m46 hebt gehad kun je inderdaad bij Den Haag inschrijven, kosten hiervan weet ik niet.

  • Walani

    Hoi Dyonne

    Zag je berichtje en zag dat je getrouwt bent in Cairo .

    Ik ben dat ook vanplan en heb een vraagje .

    Hen een geboorte akte aangevraagt bij de gemeente .en een basis ?

    dat ik niet getrouwt ben .

    En heb ze gelegaliseert en een stempel van de Ambassade van Egypte.

    Maar is dait voldoende om te trouwen in cairo ?

    Ik wordt van de kast naar de muur gestuurt .

    Kun je mij helpen .

    gr Walani Dyonne schreef:

    >

    > Dag Pieter,

    >

    > Ik ben vorige maand in Cairo getrouwd en ik kan het navragen

    > voor je bij mijn man hoeveel al die papieren hebben gekost.

    > Maar lang niet zoveel als jij zegt/denkt. Wij hebben echter

    > geen huwelijksevoorwaarden opgenomen.

    >

    > 4- ik dacht rond de 15 euro. je hoeft maar 1 akte te

    > legaliseren (huwelijksakste)

    > 5- is gratis., hierna nadat je celschijnhuwelijke m46 hebt

    > gehad kun je inderdaad bij Den Haag inschrijven, kosten

    > hiervan weet ik niet.

  • Dyonne

    Hai Walani,

    Sorry voor de late reaktie, ik kom bijna nooit op deze pagina.

    Ik denk dat je beetje op het verkeerde spoor zit.

    Je hebt geboorte akte, en uittreksel gba nodig. Deze 2 neem je mee naar Den Haag en laat je legaliseren bij ministerie van buitenlandse zaken. Verder doe je niks. Niet naar de Egyptische ambassade. Heb je allemaal niks te zoeken.

    Deze 2 papieren neem je mee naar Caïro en die lever je in bij de Nl ambassade en dan krijg je een ongehuwdheidverklaring die neem je en dan heb je dus 3 papieren. Verder een stempel in tahir office en een bewijs dat je moslim bent bij Al azhar moskee. als je geen moslim bent, dan ben je Christen en komt dit op je akte (als je vrouw bent). En nog een stuk of 6 pasfoto's heb je nodig. Dat is alles.

    Groetjes, Dyonne

  • x

    Inmiddels getrouwd?????

    De eerste gelegaliseerder vertaling Engelse stond dat -1- mijn partner geen inkomen had en dat is onjuist. (Ik snap niet wat dat met een huwelijk te maken heeft).

    -2- Dat de bruidschat 1 EGP is. (ook onjuist want het was veeeel meer)

    Dus hier laten vertalen in Nederland voor 80 euro.

    Wat schets mijn verbazing… punt 1 staat er helemaal niet. Maar er staat dat ik ook tevens alsnog 250.000 EGP direct opeisbaar dien te betalen !

    Daar ik het niet kan geloven heb ik het document door een tweede beedigd vertaler laten vertalen.

    Nu heeft mijn partner onlangs gezegd dat het bij dood/scheiden dient te zijn en dat de notaris (Tahir Office) het onjuist op paier heeft gezet.

    Ik kan naar Egypte gaan en dan kunnen we scheiden en direct weer hertrouwen en de fout is uit het contract. Ofschoon het huwelijk nog 40 dagen van kracht blijft na scheiden, in het geval je zwanger mocht zijn.

    Maar ik druf nu geen stap meer in Egypte te zetten, immers ik heb een contract ondertekend dat ik moet betalen en tot op heden wil mijn partner geen verklaring schrijven dat het punt onjuist is. Verder weet ik in Nederland moet je 3 maanden wachten.. dus ik twijvel over dat je direct weer kunt hertrouwen, maar ik ken de wetten niet in Egypte.

    Dus ik heb nog geen MVV aangevraagd.

    Wat zou ik kunnen doen?

  • connij

    hallo

    zou je mij wat kunnen vertellen wat voor papieren ik nodig heb om te kunnen trouwen met iemand uit egypte

    heel erg bedankt

    groetjes connij

  • Frans

    Hallo Connij,

    Het is al weer een tijd geleden dat het hier besproken is.

    Hoop dat je weet waar je aan begint, misschien is het verstandig om met vrouwen te praten die waren of nog getrouwd zijn met een Egyptenaar.

    Die zijn hier op dit pb wel actief.

    Kom je er niet uit dan stuur ik je wel het adres van iemand die bij het Nl. consulaat werkt in Egypte.( als ze dat wil )

    Groet,

    Frans.