Wij gaan donderdag met Gobest/margriet naar Egypte.
Ik heb nog een vraag; wat is niet duur en leuk te kopen in Egypte.
hoi jannie,
egypte heeft allemaal “leuke dingen” een overvloed van souvenirs, sjaals (meestal made in china !!!!) alle winkeltjes hebben t zelfde in de winkel, en als ze het even niet hebben wat je zoekt, halen ze wat je bedoeld, gewoon bij de buurman of in hun 2-de zaak.
voor een sjaal betaal je ongeveer 30 á 35 pond, ze vragen er wel 150 pond voor, maar afdingen hoort er nu eenmaal bij.
kennis van ons die vroeger in ons hotel werkte en die we nog steeds opzoeken, doet voor ons voortaan de “boodschappen”, maken foto van wat we willen: hij koopt het voor de echte egyptische prijs, vooral de kruiden, hij betaalde voor een ons kaneel 0,14 egyptische pond > ik betaal minstens 30 pond (na hevig afdingen en de winkel uitlopend dat ik t niet wilde hebben).
Had mooie lap stof gekocht, betaalde voor 2 meter 70 pond, was echt egyptisch linnen, dat klopte gelukkig wel, maar toen hij dezelfde stof voor me in t wit ging halen in de zelfde winkel, betaalde hij maar 14 pond inc. klos garen.
hele fijne vakantie, geniet, verbaas je en laat alles over je heen komen,
joke.
nee hoor, vanmorgen hier in de regen gelopen en mijn witte jas is nog steeds wit en geen rozerood zoals mijn sjaal,
in t dal van/der koningen had ik m om mijn armen gedaan, vest was die dag veels te heet ( 20 februari jl.), voordeel van die kleur was ook nog dat onze privé-taxi chauffeur precies wist waar we waren…….zo ook bij de luxor tempel.
hoorde daar overigens en zag dat ook, dat ze de luxor en de karnak tempel met elkaar aan het verbinden zijn door een 2 km lange weg.
maar de karnaktempel is toch wel de mooiste.
Kan iemand mij ook vertellen waarom en hoe: in de luxor tempel, achteraan aan de linkse kant, in in “klein kamertje” staat in de muur het “anch-teken” eerst moest ik dat 3 of 4 keer aanraken, dan mijn echtgenoot, dan samen en dan elkaar 3 x kussen…….., het teken was behoorlijk zwart door al dat aanraken.
joke.
Er zijn hele mooie lappen Egyptische katoen te koop in de souks. In Caïro en Luxor vond ik de goedkoopste.
Ik heb er behoorlijk wat van meegenomen, hele mooie arabische gekleurde motieven. Heb ongeveer 25 à 30 pond per meter betaald, voor bedrukte stof (effen stof is veel goedkoper).
Verder vond ik de souvenirs niet zo heel interessant eigenlijk. Kruiden zijn wel de moeite waard, karkadeh bijvoorbeeld! Of inderdaad kaneel. Let wel op dat de saffraan vaak niet echt is.
Het loont om de Arabische cijfers te leren, in sommige winkeltjes staat de prijs op producten in het Arabisch. Zo weet je precies hoeveel je moet afdingen
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?