Verhuizen naar Egypte

• Dyonne

Beste mensen,

Ik zoek informatie over het verschepen van inboedel naar Egypte.

Is er iemand die hier ervaring mee heeft? Het gaat om de plek el Arish waar de spullen heen moeten. Verder is informatie over het invoeren van huisdieren (kat) ook welkom. Tips over waar ik verdere informatie kan vinden is ook welkom.

Groetjes, Dyonne

• monica

kijk even op de site woneninegypte.

Hij bestaat nog steeds en dat zijn veelal mensen die de stap ookal hebben genomen.

succes.

monica

• Linda

Ha Dyonne,JA-op internet kijken.haha.als je lang genoeg kijkt-zie je door de bomen het bos niet meer!! Ik ben toevallig ook al paar maanden bezig. Inmiddels weet ik, wat betreft (huis)dieren; hebben nodig; europeesch paspoort+chip+rabischenting.Hoeven niet in caranteine.Vliegen met jou mee in spe ciale kunstof reisbox.Verkrijgbaar op luchthaven.Verdere eisen zijn luchtvaartmaarschappij afhankelijk.(maar eigenlijk niets bijzonders). Als ze TERUG moeten NAAR Nederland komen er wél andere eisen om de hoek kijken, Maar dat is de bedoeling niet/in ieder geval niet bij mij.

Verschepen; Ik heb gevonden-frank v buren. hacon-containers.kijk op hun site.zij vragen ong.2000 euro af huis naar haven Sokhna.Ligt tegenover el Arish.

Hopelijk heb ik je beetje geholpen.als je meer wilt weten,moet je maar laten weten.ok.gr.Linda

• Dyonne

Hai Linda,

Ja ik zag die bomen allang niet meer! Echt bedankt dat je mij die informatie kan geven!

Fijn dat ik mijn kat zo mee kan nemen, ik maakte me inderdaad zorgen over die carantaine. mijn kat is namelijk nogal een boze dame die alleen van mij houdt en verder van niemand ;). En inderdaad ik ga daar permanent heen dus ze hoeft niet mee terug.

Ik zal even uitzoeken hoeveel plek ik bij die hacon containers dan heb. want dan neem ik mijn hele inboedel mee. lijkt mij goedkoper dan voor 2000 euro daar alles nieuw moeten kopen. Waarheen verhuis jij als ik vragen mag ?

Monica jij ook bedankt voor jouw link. Ik heb me daar gisteren aangemeld maar nog steeds geen toestemming gekregen. Jammer, want ik heb momenteel veel energie om alles te lezen.

Groetjes, Dyonne

• Linda

Hoi, Haconcontainer=20ft.container=3x6 meter.Ze brengen hem,en dan krijg je ong.2 uur om inteladen. Eerst dacht ik;oeps dat is klein en dat is weinig tijd. Maar ik ben er inmiddels achter, als je alles van te voren in goed stapelbare dozen doet, erop schrijft wat erin zit, en een lijst maakt met- hoeveel dozen+inhoud, dan kan er super veel in zo'n container.Natuurlijk zijn veel dingen daar goedkoper, maar je hebt al veel kosten(zowiezo)+emotionele dingen kan je niet nieuw kopen.+dingen die ze daar niet hebben, zoals bv.kattenbrokjes/grind enz. Al is het maar voor de eerste maanden door te komen.(denk ik).Alleen moet je vervoer haven-huis zelf regelen, Ze kunnen de container in de haven overladen. Of de container laad je brengen naar je huis-moet daar uitgeladen worden want deze gaat weer mee terug. En je moet even overleggen of hij naar jou (haven)plaats kan direkt.

O, en wat je poes betreftnogeens-Rabiesenting, tussen 30 dagen en 12 maanden voor vertrek.+gezondheidcertificaat van een dierenarts,DEZE moet je laten stempelen door VWA.(tel.nr.020-5244600-waar je bij jouw in de buurt terecht kan).

En even navragen bij je luchtvaartmaatschappij, waar je mee vliegt of zij nog extra eisen hebben.

Ik wil naar de Nijl,aan het water,vlakbij Luxor. Ik neem 2 honden en 3 paarden mee. Mijn echtgenoot komt uit die buurt. we zijn nu 2 jaar getrouwd en hij is nu 1 jaar in Nl.Maar vind het maar niets hier.haha.

Succes. Groetjes Linda

• Linda

ha Dyonne, heb je er wat aan? heb je er wat mee gedaan?? k heb anders nog meer tips voor je als je wil.

gr.Linda

• ruth

Wil nog even een aantekening erbij doen, je bent ook verplicht de kat of hond maakt niet uit, een bloed test af te laten nemen, dan moet je dat legasieren bij de vwa. dus eerst voor de rabbies laten inenten,dan 3 weken wachten dan bloedtest en dan naar de vwa, als je dat niet doet krig je geen verklaring mee.

Groetjes en succes

• Dyonne

Bedankt Ruth en Linda,

Ik zit nog erg te twijfelen… Mijn inboedel is 5 jaar oud en ik denk niet meer de moeite om te verschepen. wasmachine/koelkast kunnen zowieso niet zo goed tegen verhuizen. Linda weet jij de website van die container verhuur dan kijk ik of ik een kleiner formaat kan verschepen en doe dan mijn persoonlijke spullen erin en laat mijn grote meubels hier voor marktplaats. Ik twijfel ook erg over het meenemen van mijn kat. Volgens mijn man is er daar geen dierenarts en is het ook ook lastig om haar eten etc te vinden. Btw @ Linda: mijn man heeft voor het trouwen al kenbaar gemaakt dat hij voor geen enkele prijs naar Nederland komt want hij vind het bijvoorbaad al niks. Waar loopt jouw man tegenaan ? Jammer dat je na een jaar alsnog je biezen moet pakken ;)

• Linda

Sorry, dat ik laat reageer. Ik zou het ook prettiger vinden als je mij rechtstreeks mailt.In principe ben ik niet zo'n pc freak.dus ik kijkniet iedere dag. (op deze site.Wel mijn emails.)Ik vind het wel leuk om met jou te mailen, omdat we “iets”delen.En van elkaar kunnen “leren”. OK?!

gr.Linda (ps.ik vind het WEL belangrijk om je dier mee te nemen.Zo moeilijk is dat allemaall niet.en je hebt dan ïets"vertrouwds bij je. snap je?) Dyonne schreef:

>

> Bedankt Ruth en Linda,

>

> Ik zit nog erg te twijfelen… Mijn inboedel is 5 jaar oud en

> ik denk niet meer de moeite om te verschepen.

> wasmachine/koelkast kunnen zowieso niet zo goed tegen

> verhuizen. Linda weet jij de website van die container

> verhuur dan kijk ik of ik een kleiner formaat kan verschepen

> en doe dan mijn persoonlijke spullen erin en laat mijn grote

> meubels hier voor marktplaats. Ik twijfel ook erg over het

> meenemen van mijn kat. Volgens mijn man is er daar geen

> dierenarts en is het ook ook lastig om haar eten etc te

> vinden. Btw @ Linda: mijn man heeft voor het trouwen al

> kenbaar gemaakt dat hij voor geen enkele prijs naar Nederland

> komt want hij vind het bijvoorbaad al niks. Waar loopt jouw

> man tegenaan ? Jammer dat je na een jaar alsnog je biezen

> moet pakken ;)