vrouw alleen in Cairo?

• laprincesa

Hallo allemaal,

volgende week ga ik (voor het eerst in mijn leven) alleen een weekje op vakantie. Ik ben afgelopen november met een groepsreis naar Egypte geweest en ik vond dat ik te weinig van Cairo heb gezien. Ik zag vanuit Duitsland een super goedkope vlucht en voila, geboekt.

Maar nu het dichterbij komt vraag ik me toch af of het enigzins gevaarlijk is als meid alleen of dat ik problemen over mezelf ga afroepen. Ben helemaal niet van plan ‘rare’ dingen te gaan doen, ik zit in hotel vlakbij Egyptisch Museum. Wil graag met metro naar Koptisch gedeelte en al wandelend naar Islamitisch gedeelte.

Zijn er meiden die hier ervaring mee hebben? Dan lees ik die graag! Alvast bedankt.

• monica

Hallo.

In welk hotel zit je?

Je schrijft dat het vlakbij het museum is, en daar zitten er nogal wat.

Groetjes,

Monica

• Jody

Mijn ervaring is dat het goed te doen is als vrouw alleen.

De metro heeft aparte wagons voor vrouwen alleen, echt perfect! En op het treinstation ook aparte rijen voor mannen en vrouwen, ik vond het ideaal!

Als je je bedekt kleed (schouders/knieën) zul je weinig hinder ondervinden denk ik.

• Peter H.

Is best te doen. Ik was in Cairo aan de Nijl, de smalle kant zeg maar, daar zaten Egyptische meiden in minirok op een terras aan een waterpijp te lurken. Alleen ik heb ze even lastig gevallen om te vragen wat ze rookten en of ik een trekje mocht nemen. Dat mocht. Met veel gegiechel uiteraard. Cairo is moderner dan je denkt. Maar je hebt ook typisch Arabische buurten, zou ik niet binnen gaan. Alleen al omdat de straten meestal open liggen en lastig lopen.

• laprincesa

Hoi Monica,

ik zit in Isis hotel, is een soort van hostel, met maar 16 kamers. Is blijkbaar een heel brede lange straat, Ramses Street, vlakbij Nasser metro station.

• monica

Wij hebben in hapy city gezeten en dat zit denk ik bij wijze van spreken om de hoek. Ook op loopafstand van het egyptische museum.

Wij hebben eventueel een telefoonnummer van de taxi chaffeur van Hapy City.

Louis heet hij. Hij heeft ons ook rondgereden. Hij spreek goed engels en rijd erg rustig, wat ook wel lekker is. Maar je moet wel goed afdingen over de prijs hoor.

Hij is trouwens een koptisch, vandaar de naam Louis.

Mocht je geinteresseerd zijn, laat het dan via het pb maar weten.

Als je uit het egyptisch museum komt en je steekt bij de uitgang over naar de boekenwinkel dan zit daar achter het Hilton hotel. Daar kan je lekker lunchen en eventueel een bakkie doen.

Groetjes,

Monica

• hilly

Leuk

Wel spannend laat je ons wel weten hoe het was

Die taxi chauffeur is wel een goed idee hoor,kun je lekker veel zien.

in de metro zit je maar onder de grond he

Maar veel plezier en een fijne vakantie

• laprincesa

Dank je! Ik ben echt heel benieuwd hoe het zal gaan daar. Maandag vertrek ik. Vanaf Keulen, je kunt daar vaak heel goedkope vluchten boeken. Ben nog nooit vertrokken vanaf dat vliegveld dus ook dat is een nieuwe ervaring!

Iedereen alvast heel erg bedankt voor de tips!

• Frans

Nog even iets, denk dat je op vrijdag tijdens het gebed beter in het moslim gedeelte kan zijn. Kopten en moslims gaan samen maar vrijdag is het vaak iets anders. Zal niet allen de wijken ingaan maar een beetje in de bevolkte buurten blijven. Maar idd heb je iemand die je bij je is dan is alles goed te doen.

En de kleding is ook een punt, beetje bedekt houden en je zal zien dat het allemaal wel meevalt.

Veel plezier, en laat het hier eens weten hoe jij alles hebt ervaren.

Frans.

• Wilma V.

Ontelbare keren ben ik in mijn eentje naar Cairo gereisd en iedere keer weer vind ik het een belevenis.

In de loop der jaren ben ik wel mijn kleding aan gaan passen, in die zin dat ik er niet in een topje en korte rok of broek ga lopen. Bedek in ieder geval je schouders en een sjaal is daarvoor handig. Een wat langere rok en een gewone langebroek is prima.

De twee voorste metrocoupe's zijn voor de vrouwen.

Metrokaartje kopen en bij je houden om weer het metrostation uit te kunnen en ook heb je het nodig in het geval dat je gaat overstappen op een andere lijn. Op internet kun je een goed overzicht vinden van de metrolijnen, print het uit en bewaar het in je tas. Erg handig!

Neem een Lonely Planet o.i.d. mee, dan kun je daar zo'n beetje uithalen wat je allemaal zien wilt.

Ding goed af met taxichauffeurs, het wordt eigenlijk ook wel van je verwacht en informeer eens om je heen wat een rit van A naar B moet kosten. Dan heb je een richtlijn.

Ook goed afdingen in de Khan el Khalily,,,,het hoort er gewoon bij.

Jammer dat ik je berichtje nu pas zie, anders had ik je nog veel meer tips kunnen geven.

Heeeeeeeeeeel veel plezier en, oh ja, vliegen vanaf Keulen, is een uitstekende optie.