fooi-systeem bij All Inclusive

• odette

Wij gaan voor de eerste keer naar Egypte. We hebben een All-In resort in de Hurghada uitgekozen. Als ik op zoover en vakantiereiswijzer lees, lees ik veel over fooien. Maar kan iemand mij vertellen hoe dat werkt in Egypte?? En wat de gebruikelijke bedragen zijn. Kan het gewoon in Euro? Of moet er gewisseld worden. En hoeveel staat de Egyptische pond op het moment?

Wij zijn eerder in een All In hotel geweest op de Canarische eilanden. Daar stond wel een potje op de bar, maar daar hebben we op de laatste dag van onze vakantie wat in gedaan. Ook de schoonmaakster geven wij altijd wat. Maar verder zijn we niets tegengekomen.

Oftewel … alle informatie betreffende fooien e.d. zijn van harte welkom.

Alvast bedankt.

• snorkeltje

Hoi Odette,

Probeer rechts boven van deze pagina, onder prikpagina maar eens fooien in te vullen, hiet vind je al het antwoord,

Veel succes

• hilly

hallo

Geheel tegen onze gewoonte in is het in Egypte het beste de fooi van tevoren te geven.Of gewoon elke dag een beetje.Maakt je verblijf nog aangenamer.

fijne vakantie,

• odette

Bedankt voor de reacties.

Ik had zelf ook al gezocht op de prikpagina onder fooien, maar de meeste berichten gaan over de “gewone” fooi momenten (restaurants e.d.). Maar wat mij niet helemaal duidelijk is, is hoe dat in de resorts werkt.

Wij zijn al vaker All-inclusief op vakantie geweest maar dan op de Canarische Eilanden. Daar geef je de schoonmaakster uiteraard wat geld en op de bar bijvoorbeeld staat een potje en als je je daar toe geroepen voelt gooi je daar wat in. Door alle berichten op zoover en vakantiereiswijzer begrijp ik dat er in Egypte vaker fooi gegeven wordt vanwege de lage lonen. Daar heb ik uiteraard niets op tegen, maar wil toch graag weten van “ervarings-deskundigen” wat, wie en hoeveel gebruikelijk is. Ik heb daar geen idee van.

Nogmaals bedankt voor jullie reactie, maar zou toch graag iets meer informatie willen hebben.

Hoe doen jullie het????

• lucy

Gaf altijd bij het zwembad de man daar die persé het matje en de handdoek erop wilde draperen ook wat, idem dito bij het strand. Soms bij verse sapjes in het restaurant die meestal niet all.incl. zijn, en idd het schoonmaakpersoneel.

• Frans

Hoi Odette,

Zal wel even wat bedragen noemen hoor.

Ga er van uit dat ze gemiddeld daar 50 euro in de maand verdienen, een fooi van 5 pond is heel goed.

Ook kun je gewoon een euro geven, deze zullen ze later bij je om willen wisselen omdat ze geen losse euro,s in kunnen leveren bij de bank.

Zo heb jij weer wat euro,s om fooi te geven.

Ga er maar van uit dat 1 euro 7.5 pond is.

Vergis je niet in de 50 pond biljetten en de 50 piaster biljetten, lijken erg op elkaar.

Maar 50 piaster is een halve pond, dus nogal een verschil.

Wij geven ze aan schoonmakers strandpersoneel en bedienend personeel.

Bij een restaurant zit de fooi er al bij gerekend, dus voel je niet bezwaard als je niets geeft dan, wij geven altijd wel iets.

Hoop dat je hier wat aan hebt!

Veel plezier daar.

Frans.

• odette

Frans,

Heel hartelijk bedankt! Met deze informatie kan ik absoluut wat. Ik zal eens gaan zien hoe ik aan de E-ponden ga komen. We hebben intussen namelijk geboekt. We gaan eind volgende week naar Taba.

En wat bedtreft dat plezier daar … dat gaat absoluut goed komen! Bedankt!

Odet

• Frans

De ponden gewoon daar wisselen in je hotel.

Altijd wel even ter plekke natellen.

Mocht je wat ponden willen hebben wissel hier dan een klein bedrag (50 euro o.i.d.)

En die plezier!!!

Zeker.