nijlcruise nile travel

• Christina

Hallo,

mijn naam is Christina en ik ga in maart met een groepje een week lang de Nijlcruise met Nile Travel doen.

Heeft iemand nog leuke tips en/of opmerkingen?

Ben zeer benieuwd, heb er nu al vreselijk veel zin in, maar moet helaas nog even wachten………

Groetjes Christina

• JvdB

Wij hebben eind september de Nijlcruise gemaakt.

Alles was van begin tot eind hartstikke goed geregeld, en we hebben echt een schitterende vakantie gehad.

Bij deze wens ik jullie alvast veel plezier.

Groetjes,

Jovannie.

• Christina

Hallo Jovannie!

bedankt voor je reactie.

Ben zeer benieuwd, ik hoor en lees steeds meer super positieve berichten over Nile Travel!

Heb ik nog wel een vraagje: wat voor stekkers heb je nodig aan boord? Of kun je gewoon de nederlandse meenemen?

Groet Christina

• JvdB

Hoi Christina.

Je kunt gewoon de nederlandse meenemen.

Als je nog meer vragen hebt dan lees ik het wel.

Groetjes,

Jovannie.

• Christina

Hoi Jovannie,

we gaan vanmiddag om prikjes en dan ga ik de rest even vragen of ze nog dingen willen weten. Wel zou ik willen weten of je naar de tempels via voet of met bussen ofzo gaat en heb je veel vrije tijd om zelf op onderzoek uit te gaan?

Tevens heb ik een vraag over de veiligheid, ik hoorde dat er veel last is van zakkenrollers, of valt dat reuze mee?

Heel erg leuk dat je reageert, het is altijd leuk om van tevoren wat dingen te weten!

Alvast bedankt weer!

Christina

• monica

Hallo Christina,

Ik kan je weinig zeggen over het programma van Nile Travel, maar het zal er ongeveer hetzelfde uitzien als dat van de overige t.o..

Egypte is voor de toerist een luilekkerland. Je wordt over heen gebracht met grote bussen. Langs de nijl liggen op weg naar Aswan ook nog 2 tempels waar je zo heen kan lopen en 1 waar je waarschijnlijk met een busje of een koetsje naar toe gaat.

Zakkenrollers heb ik in egypte nog nooit meegemaakt. Er wordt weleens gezegd, dat als er gestolen word dit meestal een toerist is.

Wel moet je oppassen voor de wisseltruc.

Het 1 pond munt lijkt sprekend op dat van onze euro. Ze vragen je dan om te wisselen en i.p.v. 5 euro's krijg je dan 5 pond.

Ook lijkt het 50 ponds biljet veel op het 50 piaster biljet (= een halve pond).

Dus goed blijven opletten als ze willen wisselen, of gewoon niet wisselen.

Veel plezier daar.

Groetjes,

Monica

• Christina

Hoi Monica,

bedankt voor de informatie.

Ik zal erom denken met het wisselen.

Het is dus eigenlijk veiliger om te pinnen!

Het lijkt me heerlijk om lekker bij te komen en dan ook nog lekker weer erbij, wat wil een mens nog meer?

Groetjes Christina

• monica

Het is in luxor nu 22 graden. En als het aan ons zou liggen zouden we zo gaan.

Maar ja, nog even wachten. Wij gaan pas in oktober naar luxor toe en dan is het er rond de 30 graden.

• Christina

Ok, maar dat is anders waarschijnlijk dan de 30 graden in Nederland. De lucht is daar veel droger toch? dus makkelijker vol te houden? Je moet natuurlijk niet in de felle zon gaan zitten ;-))

Christina

• JvdB

Hoi Christina.

Voor zo ver ik nog weet hebben we een paar tempels met luxe bussen gedaan. Ook nog een combinatie bus/boot. Nog een tempel per koets en die van Kom Ombo te voet.

Het is precies wat Monica zegt, een luilekkerland voor toeristen. Zelfs op de boot mochten we niet zelf onze koffers naar de kamers brengen want dat deden de kamerheren.

Wat zakkenrollers betreft : In elk land moet je goed opletten op je geld.

Je zult ook merken dat veel mensen in Egypte afhankelijk zijn van de fooien. Op de boot geef je al geld voor de vaste fooienpot en dan ligt het aan jezelf of je nog iets extra wilt geven.

En….zijn jullie de dagen al af aan het strepen?

Groetjes,

Jovannie.