Net terug uit Luxor

• Arda

Hallo iedereen,

Ben er zo vol van dat ik graag een postje plaats over onze vakantie in Luxor.

Het was supergaaf! Het weer was echt heel goed. We hadden ons voorbereid op ca. 20 graden maar het was een stuk beter. Lekker het witte winterkleurtje van ons gezicht af ;-)

We hebben overnacht in hotel Mercure in Luxor. Echt een prima hotel met goede kamers, vriendelijk personeel en goed eten.

De avonden zijn we buiten de deur gaan eten (wat in tegensteling tot andere postjes prima kan).

We hebben een aantal excursies gedaan via kingfishertours. Geleid door de inmiddels bekende Miriam Kok. Absoluut een aanrader. Ook de prijzen van deze excursies zijn goed te doen. Hoogte punt was wel de ballontocht boven luxor.

Bij vragen schroom niet ze te stellen.

Ik ben fan!

Groetjes Arda

• monica

Hoi Arda,

Leuk om te horen.

Mercure is het oude etap en ook uitvalsbasis voor alle opgravingsteams.

Dus misschien heb je zonder het te weten naast een beroemde proffessor gezeten. :-)

Leuk om te horen dat Luxor je bevallen is.

En dat buiten de deur eten, kan tegenwoordig heel goed. Ook de hygiene in egypte gaat vooruit.

Ik kan haast niet wachten om ook weer heen te gaan. (wordt pas okt/nov) hebben het hier nog een beetje te druk.

Monica

• wil van Katwijk

Hallo Arda

Wij gaan in mei naar Hurghada, Wij zijn ook van plan om een cruise van een dag of 5 te maken. Is dit te doen vanuit Hurghada? Hoe kunnen we 't beste naar Luxor komen?

alvast bedankt voor een reactie

Wil en MarjaArda schreef:

>

> Hallo iedereen,

>

> Ben er zo vol van dat ik graag een postje plaats over onze

> vakantie in Luxor.

> Het was supergaaf! Het weer was echt heel goed. We hadden ons

> voorbereid op ca. 20 graden maar het was een stuk beter.

> Lekker het witte winterkleurtje van ons gezicht af ;-)

> We hebben overnacht in hotel Mercure in Luxor. Echt een prima

> hotel met goede kamers, vriendelijk personeel en goed eten.

> De avonden zijn we buiten de deur gaan eten (wat in

> tegensteling tot andere postjes prima kan).

> We hebben een aantal excursies gedaan via kingfishertours.

> Geleid door de inmiddels bekende Miriam Kok. Absoluut een

> aanrader. Ook de prijzen van deze excursies zijn goed te

> doen. Hoogte punt was wel de ballontocht boven luxor.

>

> Bij vragen schroom niet ze te stellen.

> Ik ben fan!

>

> Groetjes Arda

• aart

beste arda, wij zijn ook net terug in nederland en hebben het koud ! mijn vrouw en ik waren samen met mijn moeder(84 jr) op een 4-daagse trip naar luxor ( de rest van de 2 weken in hurghada) en hebben daar ook de mooiste dingen gezien en gedaan. niet alleen de ballontocht maar ook de tempels en de graven, die we bezocht hebben, waren super.in onze afspraken hadden we een chauffeur en een privegids die ons de mooiste plekjes ipv de drukste plekken liet zien. heel relaxed alles laten regelen door miriam en bakr. kortom mooie feluccatocht, perfect hotel, geweldige service en supermooie dingen gedaan en gezien.

we gaan gauw weer !