welke plaats ?

• Bertus

Ik wil in maart samen met m'n vrouw naar egypte.

We zijn er nog nooit geweest.

Wat is een leukere plaats om naar toe te gaan?

Sharm el sheik of hurghada?

We houden niet van duiken wel van leuke oude authentieke plaatsjes.

we zoeken 1 week rust, zon, strand, leuke restaurantjes, oud centrum en evt. wat te bezichtigen

• Jimmy en Jolanda

Bertus, Sharm is zeker geen leuk oud stadje, Hurghada heeft wel een ‘oud centrum’. Maar als je toch niet wil gaan duiken ofzo kan je ook Cairo, Aswan of Luxor in overweging nemen (je hebt dan geen strand maar wel veel meer cultuur enz)…

• Jody

Hurghada of Sharm zou ik ook niet aanraden, vrijwel geen authenticiteit te vinden.

Misschien is Dahab een leuk alternatief voor jullie? Net buiten Dahab is een handjevol resorts te vinden, mocht je dat zoeken.Maar in het centrum langs de baai is er geen hoogbouw, alleen maar gezellige restaurantjes en leuke hotelletjes of camps. Ik vond de sfeer geweldig relaxed! Bob Marley op de achtergrond en de hele dag genieten!

Als je leuke plaatjes wilt en geen strand, dan zou ik Caïro en Luxor aanraden. Genoeg te bezichtigen, maar geen strand.

• Arda

Hoi Bertus,

Mijn man en ik zijn net terug van een week Luxor.

Eerder hebben wij een rondreis gemaakt en waren geintrigeerd geraakt door Luxor.

Er zijn veel goede hotels waar je heerlijk kunt relaxen aan het zwembad, maar er is ook veel te zien en te doen..

Als je wilt kan ik je ook nog wat adviezen geven…?

Groetjes Arda

• Bertus

Hallo Arda,

Bedankt voor je tip. Luxor is waarschijnlijk een plaats die beter bij ons past.

Ik ben zeer benieuwd naar je tips en aanbevelingen. Hotel, restaurantjes en bezienswaardigheden

• inge

Hai Bertus

Ík woon in Luxor waar we ook een coffee-lounge-shop hebben. Mocht je info willen, kan ik je misschien ook wat aanbevelingen doen.

g. Inge

• vrossie

Wij willen graag de 1e week van maart naar Egypte met 2 kinderen (11,13) die volledig egypte-gek zijn

Strand en zwembad zij leuk, maar we willen bij voorkeur een plaats waar we zoveel mogelijk kunnen bezichtigen.

Toch voor de (paar) luie dagen een hotel waar we lekker kunnen zwemmen, alleen cultuur is dan misschien wat te veel voor de kinderen

Heb je goede tips voor hotel/plaats/excursies etc? Ik hoor het graag. We hebben nog niets geboekt.

• vrossie

Wij willen graag de 1e week van maart naar Egypte met 2 kinderen (11 & 13) die volledig Egypte-gek zijn

Strand en zwembad zijn leuk, maar we willen bij voorkeur een plaats waar we zoveel mogelijk kunnen bezichtigen.

Toch voor de (paar) luie dagen een hotel waar we lekker kunnen zwemmen, alleen cultuur is dan misschien wat te veel voor de kinderen

Heb je goede tips voor hotel/plaats/excursies etc? Ik hoor het graag. We hebben nog niets geboekt.