Rondreis 15 dagen Egypt

• Patricia matui

Beste mensen,

Wij hebben een rondreis bij skytour geboekt voor 23 januari e na al ik gelezen heb vraag me af of ik heb het verkeerd gedaan.

ik heb niet gemerkt dat tussen de verplichte kosten ter betalen was 25 euro p.p. fooi.

Absurd! Nu zit ik om na te denken of bij elke tour moeten wij een bedrag als fooi betalen. Is dat het geval?

Ik weet niet meer wat te doen. De reis is gekocht en wij kunnen niet meer terug. Ik ben bang dat deze droomreis verandert in a nachtmerrie!

Is dat mogelijk om te genieten zonder veel euro's in fooi kwijt?

• Jan

Hallo.

Ik weet niet of ik je vraag helemaal goed heb begrepen, maar zo ja, dan hoeft je je over de fooi geen zorgen te maken.

Normaal is het bij een groepsreis zo dat iedereen aan het begin van de reis een bedrag in de “fooienpot” doet (dat zal in jouw geval die 25 euro zijn) en daar worden dan gedurende de hele reis overal de fooien van betaald, “namens de groep” zogezegd. Kan zijn dat er aan het eind van de reis nog een paar euro bij moet, dat hangt een beetje van het verloop van de reis af. Met andere woorden, geen zorgen, gewoon genieten van Egypte. Misschien is eind januari wat vroeg, maar warmer dan hier is het in elk geval wel :-).

Groet, Jan.

• Patricia matui

Dank je wel voor jouw reactie. Je hebt mijn vraag beantwoord.

Ik heb heel vaak gelezen over hoe veel fooi je moet daar geven en naast de verplichte bedrag die staat op het website van skytours (25euro pp fooi) . Daaroom dacht ik dat ik ook moest dit soort bedrag bij overige service (hotel,tours,etc..) geven.

• monica

Hoi Patricia,

Ik ben 2x met sky geweest en dat was prima bevallen.

Je betaald inderdaad aan het begin van de trip, aan de reisleider, fooi in 1 bedrag.

Als je een kei van een vakantie hebt gehad dan kan je de reisleider nog iets geven.

Wat betreft de fooien in egypte, let erop dat je alleen fooi geeft als er daadwerkelijk iets tegenover staat. Het land is gebouwd op fooien en omdat iedereen 1 pond of 5 pond weinig vind geeft men al snel teveel, met als gevolg dat de egyptenaren gewend raken aan buitensporige fooien. Ik heb het al eens meegemaakt dat iemand niet blij was met zn fooi (veel te weinig). Mijn antwoord is dan “geef maar terug, dan houd ik het zelf wel” en opeens is de fooi heel erg welkom.

Ga voor de rest heerlijk genieten, want het is een fantastisch land.

Groetjes,

Monica

• jos

zie fooi. Patricia matui schreef:

>

> Beste mensen,

>

> Wij hebben een rondreis bij skytour geboekt voor 23 januari e

> na al ik gelezen heb vraag me af of ik heb het verkeerd gedaan.

> ik heb niet gemerkt dat tussen de verplichte kosten ter

> betalen was 25 euro p.p. fooi.

> Absurd! Nu zit ik om na te denken of bij elke tour moeten wij

> een bedrag als fooi betalen. Is dat het geval?

> Ik weet niet meer wat te doen. De reis is gekocht en wij

> kunnen niet meer terug. Ik ben bang dat deze droomreis

> verandert in a nachtmerrie!

> Is dat mogelijk om te genieten zonder veel euro's in fooi

> kwijt?

• Patricia matui

Bedankt Monica voor jouw reactie. Ik voel veel beter om te horen over iemand die heeft bij skytours gereisd en overlefden want ik heb vaak verschrikkelijke verhalen op internet gezien. Ik ben zelf realististich en ik weet dat slecht dingen tijdens de reis kunnen gebeuren maar zo pessimistisch wil ik niet zijn.

• jos

bij skytours kun je in egypte wel eens in een andere hotel terecht komen wegens overboeking( is niet waar zetten ze alle gasten gewoon bij elkaar is gemakelijker) en visa is maar 5 euro gewoon naar de bank gaan als je de trap opgaat aan de linker kant in de hoek. en geen 20 euro .

• Patricia matui

hoi jos. ik begrijp dat bij de bank goedkoper is. Het staat in het website van skytours het bedrag van 20 euro visa, zijn prijs. Zeker duurder.

• jos

je moet de weg weten aldaar . wij komen er 2-3

keer per jaar. dus als je echt vragen heb horen /zien wij het wel

• marianne

het visum kost ,momenteel 11.50 in hurghada aan het loket…

als je bij sky of wie dan ook gaat boeken van te voren aangeven voor de boeking dat je geen visum wil van hun en dat je dit op papier wilt hebben vermeld……ik stuur ook altijd meteen na boeking zelf een mail dat ik aangegeven heb geen visum te willen…zo ben je voor je gaat gedekt dat je het aangegeven hebt….je mail goed bewaren als bewijs….

ik betaal al heel lang niet meer en koop hem zelf op vliegveld…….ook de fooi doe ik niet aan mee…ik hou mijn voucher van hotel ook altijd zelf en geef hem aan niemand af……is mijn hotel in hurghada dan neem ik meestal een taxi en niet de transfer…..wel even aan jongen buiten melden anders wacht de hele bus op je terwijl je al lang weg bent….

geniet van jullie reizen naar het geweldige egypte ……

marianne