zeekoeien, schildpadden en snorkelen???????

• lisan

Hoi,

Misschien een vreemde vraag en ik weet ook wel dat dieren zich niet of bevel laten zien maar wie weet of er ergens een plek is waar je met SNORKELEN een zeekoe of schildpad tegen kan komen?

Heb gehoord bij Marsa Alam maar wie weet dit?

Alle info welkom.

Groetjes Lisan

• Francyna Matulessy

Hallo Lisan,

Ik weet wat je bedoeld, ik ben er geweest. Het is in Marsa Alam, in de baai van Abu Dabbab. Het hotel Sol Y Mar Abu Dabbab ligt in deze baai. Hier heb je de zeekoe en hele grote zeeschildpadden, erg mooi. Veel succes.

Groet,

Francyna

• San en Ron

Schildpadden kan je op meer plaatsen tegenkomen, maar Bij Abu Dabbab ben je er 100% zeker van dat je ze zult zien. Ze eten van het gras op de bodem en als je geduldig wacht komen ze vanzelf naar boven om lucht te happen.

Dit geldt trouwens ook voor de zeekoe (dugong). Deze is alleen lastiger te vinden, omdat er maar één hier rondzwemt. Let tijdens het snorkelen maar op de grotere groepen, grote kans dat ie daar dan zit. Het is dan wel een grote chaos rondom dit beest. Wij hebben wel het geluk gehad om met z'n tweeën met dit bijzondere dier te snorkelen.

Hotel Sol y mar Abu Dabbab ligt gelijk aan de baai waar deze dieren leven, maar rondom deze plek zijn diverse hotels die een gratis shuttle service er naar toe aanbieden (bv Calimera Habiba).

• Daantje

Ook wij hebben een zeekoe en vele schildpadden gezien bij Abu Dahab bij Marsa Alam.

Wij hadden een geweldig hotel met een schitterend huisrif. Brayka Bay, goede recencies. Neem eens een kijkje op onze website voor de foto's www.enjoytheworld.nl en kies Egypte 2007. Vanuit dit hotel is het volgens mij een kwartiertje met de taxi om naar Abu Dabab te komen. Ook de dolfijnenexcursie is aan te raden (wel prijzig).

Groet, Daniëlle