Luxor Dringend

• Magda

Ik heb de kans om maandag een last minute te boeken naar Luxor vertrek do 25 ste voor 1 week.

Ik heb reeds zeer veel gereisd en zou dan ook alles op eigen houtje willen bezoeken. Is dit goed te doen? Wat mag ik zeker niet missen buiten de bekende tempels natuurlijk, misschien enkele tips van jullie experts.

We zullen hier zijn met oudejaarsavond, het hotel zelf organiseerd dan ook waarschijnlijk wel iets. Zijn er speciale evenementen die avond die we zeker niet mogen missen?

Ik heb via dit forum ook de website van kingfishertours ontdekt en daar vind ik een ballonvaart voor 60 €, ik vind dit zeer interessant iemand hiermee ervaringen?

Weet er iemand soms of er reisgidsen bestaan enkel voor Luxor, ik koop meestal de Lonely Planet maar omdat we enkel naar Luxor zouden gaan vind ik het wat dom om 25 euro te geven voor een boek dat je maar voor een 10de gebruikt

Vele vraagjes dus alvast heel erg bedankt voor jullie antwoorden.

Groetjes,

Magda

• San en Ron

Ik ken alleen de engelstalige reisgids “The best of Cairo and Luxor”.

Hierin staat uitgebreide info over alle highlights, overige interessante plekken, activiteiten, excursies, restaurants en accomodaties in beide steden.

Het boek heeft bijna 100 pagina's en kost nog geen 10 Euro.

Hier kan je de helft al gebruiken ipv 1/10 !!!!!!

ISBN nummer: 1845378350

• cathy

Iets verder op dit bord vind je Miriam Kok,mail haar even, ze weet alles van Luxor want woont en werkt daar.

Heel veel plezier

• Miriam Kok

Hallo Magda,

Sorry voor mijn late reactie maar vanwege een “losgevaren” kabel in de Middellandse Zee heeft het internet in Egypte 2 dagen plat gelegen.

Ik heb je inmiddels een berichtje op je mailadres gestuurd en als je me laat weten met hoeveel personen je bent stuur ik je een overzicht van onze excursies in Luxor. Overigens hebben we een speciale kerstaanbieding voor de ballonvaart: 55 euro per persoon. Echt heel mooi!

Alle goeds en groet uit Luxor,

Miriam

• Magda

Waar kan je dat boek kopen in Luxor zelf? Van welke uitgeverij is dit?

Sorry ik ben van Belgie en weet niet precies wat een ISBN nummer is.

• monica

Magda,

Gisteren had ik hier een lang verhaal geplaatst,maar om e.o.a. reden heeft de Webmaster het verwijderd.

Luxor kan je heel goed op eigen gelegenheid bekijken.

Er vaart vanaf de Eastbank een ferry naar de Westbank. Aan de overkant kan je een fiets huren en alles lekker op de fiets doen.

Ballonvaren schijnt gigantisch leuk te zijn. Mijn man heeft het gedaan en vond het prachtig. Het mooie tegenwoordig is, dat er wel meer dan 14 ballonnen tegelijk in de lucht gaan, een machtig mooi gezicht.

Wat ook heel leuk is om te doen, een dagje naar denderra en abydos of Edfu en Kom ombo.

Nou veel plezier daar, ik hoop dat de webmaster mijn bericht laat staan.

Ik heb geen voordeel met eventuele reclame en ben gewoon samen met mijn man gek van luxor en omgeving.

Groetjes,

Monica

• striddy

Hallo Miriam,

ik kom 29 januari aan in Hurghada en wil van daaruit verder reizen om mijn zoon en kleinkinderen te bezoeken die momenteel tijdelijk in Aswan verblijven. Ik dacht dat dit makkelijk te regelen was via bus naar Luxor en dan verder met de trein naar Aswan. Nu verneem ik tot mijn grote schrik (via het prikbord Hurghada - trefwoord ‘konvooien’) dat er een soort reisverbod is voor individuele toeristen, dat men Hurghada alleen kan verlaten via zijn touroperator… maar die heb ik niet, ik heb alleen een vlucht geboekt. Weet jij hier iets meer van en kan je me een paar hints en tips geven om dit probleem op te lossen. Ik was nooit eerder in Egypte dus ik weet echt niet wat me te wachten staat en of de voorschriften op een of andere manier te omzeilen zijn.

Bij voorbaat dank voor een reactie.

Striddy