muggen in december?

• Lonneke

Hallo,

Ik vroeg me af of er veel muggen zijn in de decemberperiode? Moeten we voorzorgsmaatregelen treffen of valt het wel mee met de muggen?

We zitten in Cairo, Luxor, Aswan en in de Libische woestijn (oases).

Groetjes,

Lonneke

• Jimmy en Jolanda

3 jaar geleden geen enkele mug gezien in Cairo, de Sinai en Sharm.

• monica

Het is 's avond te koud voor die egyptische muggen. Voor de egyptenaren trouwens ook. Die lopen in die periode met oorwarmers een sjaal en wanten.

• Henk (Safaga)

citaat: “Het is 's avond te koud voor die egyptische muggen.”

Inderdaad en daarom zoeken ze soms een plekje in jouw kamer. :)

Henk

• Miriam Kok

Hai Lonneke,

Ik ziet op dit moment hier in Luxor toch echt naar een mug op de muur te kijken. Het lijkt ook wel alsof de meest agressieve luitjes zijn overgebleven, de echt “die hards” zeg maar. Vorige week ben ik buiten op het terras van Jolie Ville (tegen zonsondergang) nog compleet lek geprikt door de muggen daar aan de waterkant. Ik zou dus wel degelijk wat meenemen tegen de muggen, waarschijnlijk heb je het nodig.

Groet uit Luxor,

Miriam

• Lonneke

Bedankt voor de reacties!

De muggen in Egypte brengen verder geen enge ziektes over, toch? (malaria, dengue, etc.)

• joke

en gewoon een vliegen(muggen)mepper in je bagage meenemen, zo'n goedkoop ding. zit standaard bij ons in de koffer, weegt bijna niets, en tot nu toe elke vakantie in egypte nodig gehad. als je de airco aanzet, “verdwijnen” ze ook.

in de “koudste” maanden, december, januari en februari is de airco niet nodig

joke.

• corineo

Wij zijn afgelopen week teruggekomen uit Egypte een geen mug gezien of gehoord.

• Jody

“De muggen in Egypte brengen verder geen enge ziektes over, toch? (malaria, dengue, etc.)”

Dengue komt in Egypte zeker voor, met name in stedelijke gebieden (Cairo, delta). Malaira komt sporadisch voor in de Fayoum oase.

• Fanny Nanning

Van muggen hebben wij nog nooit geen last gehad. Niet in het voorjaar en ook niet toen wij in januari zijn gegaan. Alleen lijkt het wel of de vliegen in de wintermaanden 100 x lastiger zijn dan in de zomermaanden. Neem dus écht iets mee om te meppen!!!!