kort in Cairo; wat te doen?

• Lonneke

En nog een vraagje van mij (sorry veel vragen, maar ik hoor graag ervaringen uit de praktijk);

Wij hebben maar 2 dagen te besteden in Cairo; welke bezienswaardigheden mogen we ABSOLUUT niet missen en welke kunnen we, vanwege tijdgebrek, beter overslaan?

Het Egyptisch museum en de piramides staan natuurlijk al op het programma. Maar wat kunnen we nog meer doen in deze korte tijd? (N.B. we houden erg van fotograferen, dus alles wat mooie plaatjes op kan leveren is welkom!)

Zijn er nog tips wat betreft bazaars, winkelen, mooie straatjes, etc?

Alle tips voor Cairo zijn welkom!

Lonneke

• Henk (Safaga)

Naast de piramides en het Egyptisch museum, waar je wel een paar dagen kunt doorbrengen mag je in ieder geval de immens grote bazaar,Khan-el-Khahili (als ik het goed schrijf) in ieder geval niet overslaan.

Daa is ook een bekende, weet de naam even niet meer, een erg mooie moskee.

Vanaf de Caïro tower, vlakbij het Eg. museum en naast de Nijl, heb je een mooi uitzicht over de stad en bij helder weer kun je ook de piramides in de verte zien.

Ga ook eens op avontuur met de metro…

Zo bekend ben ik verder niet in Caïro, maar hier zul je ook nog wel reacties op krijgen.

Henk

• Frans

Hallo,

Die moskee heet het citadel (weet ook niet of ik het goed schrijf).

Zijn er geweest toen Arrafat overleden was en daar heen is gebracht, was erg druk toen.

Wat je niet moet missen is cairo bij nacht en dan over de bazar lopen heerlijk, heb het over laat in de nacht dus na twaalfen.

Veel plezier.

Frans.

• Paul

De citadel was een burcht gebouwd in de twaalfde eeuw ter bescherming tegen de kruisvaarders.

In de negentiende eeuw liet Mohammed Ali hier zijn moskee bouwen, de Mohammed Ali Moskee

Wij waren er zeer van onder de indruk.

Groetjes,

Paul

• Lonneke

Hoi,

Die Khan-el-Khahili bazaar hadden we ondertussen inderdaad ook al aan ons lijstje toegevoegd. Ik denk dat we met de piramides, het Egyptisch museum en het rondslenteren in de bazaar met de citadel/moskee onze 2 dagen al aardig gevuld hebben.

Mochten er toch nog ultieme tips komen, dan hoor ik die natuurlijk graag!

Bedankt voor jullie reacties!

Lonneke

• Jimmy en Jolanda

Als je een beetje avontuurlijk ingesteld bent is het vervoer een uitdaging die je in Caïro niet zou mogen missen. Laat niet door het hotel een taxi regelen maar loop eerst even buiten “om de hoek” en houd daar een gewone taxi aan. Veeeeeel goedkoper en leuker! Neem ook eens de metro (kost letterlijk een paar cent) en daarna met een gewone niet toeristische pont (ook echt een paar cent) de Nijl over.

De bazaar is goed te combineren met de moskee, de piramides+sfinx zijn goed te combineren met het museum. Dat zijn dan 2 dagen elk voor zo'n 65-80% gevuld, je houdt dus nog wat tijd over voor kleinere dingen.

• marianne

Hoihoi,

Ga je prive naar cairo of met een groep als trip?en wanneer ga je er heen?

Als je prive gaat heb ik leuke ideeen voor je …….

Mail me maar even ……anders word het hier zo een lang verhaal…

Marianne

• Frans

nou en?

misschien hebben andere mensen er dan ook wat aan!

De vraag wordt niet voor niets op het pb gesteld?

Dus maak er dan maar een lang verhaal van.

Frans

• Gerben

Ook leuk om nog even een kop koffie te drinken op het dakterras van het Nile Hilton Hotel in Cairo. Een prachtig uitzicht over de hele stad. Ook de pyramides zijn erg duidelijk te zien vanaf die hoogte. Je kunt gewoon het Nile Hilton Hotel binnenstappen en met de lift naar de hoogste etage gaan.

• Lonneke

Bedankt allemaal!

Wij komen op zaterdag aan om 18.00 uur, waarna we naar ons hotel gebracht worden (Hotel Pharaohs, Lotfi Hassouna street, Dokki). Heeft iemand nog een tip wat we 's avonds kunnen gaan doen? Of iets wat in de buurt is?

Is het 's avonds laat veilig in Cairo?

grt,

Lonneke