We hebben het plan om naar het Brooke Hospital for Animals te gaan in Cairo. Is iemand hier al geweest en wat kan ik verwachten? Is het erg schrijnend wat je ziet?
Is het goed te bereiken?
Alle ervaringen zijn welkom!
Lonneke
Dag Lonneke,
Je hebt inderdaad heel wat vragen, maar daar is dit prikbord voor.
Ik begrijp uit je andere vraag dat je maar twee dagen in Caïro hebt, dan zou ik het in ieder geval overslaan, tenminste als je er maar eentje wilt bezoeken.
Want in Luxor, waar je ook komt, is er ook een.
Die is heel gemakkelijk te vinden, zit in een van de straten vlakbij de Nijl en goed te bereiken.
Het is inderdaad heel schrijnend wat je te zien krijgt.
Een donatie kunnen ze wel gebruiken, want het dierenleed is er nog lang niet uitgeroeid.
Henk.
Nogmaals hallo.
volgens mij zit er in Cairo geen Brooke animal hospital, maar zoals Henk schrijft in Luxor.
Wij zijn daar geweest en wat wij daar zagen was niet zo schrijnend, deze dieren waren al weer behoorlijk opgelapt op straat zie je voorbeelden genoeg hoe het niet moet.
Ze doen daar erg goed werk en je kan daar idd een donatie geven, deze wordt goed besteed.
Nogmaal veel plezier.
Frans.
Hoi Henk en Frans,
Bedankt voor jullie reacties. In Cairo zit wel een Brooke hospital, en er zit er ook eentje in Aswan. Maar als die van Luxor goed te bereiken is, is dat misschien een betere optie. Een donatie zullen ze inderdaad goed kunnen gebruiken!
Hoe lang zou je ongeveer uit moeten trekken voor een bezoekje? (We willen de mensen natuurlijk ook niet van hun goede werk afhouden.)
Groetjes,
Lonneke
Er zit wel degelijk een brook hospital in cairo….
We werden er met open armen ontvangen en op dat moment was toevallig het hoofd van de afdeling nederland er aanwezig…ze vond het schitterend dat we een bezoek brachten…..hebben een rondleiding gehad door de dierenarts en een donatie gedaan die ze heel goed gebruiken kunnen…
Lonneke mail me maar even prive is makkelijker…..
Heb in Cairo een gastgezin en mahmoud is taxichauffeur….hij brengt ons waar we maar heen willen en heb in al de jaren dat ik bij ze kom al heel veel moois gezien..
januarie ga ik er weer een weekje heen en verheug me weer op de heerlijke stad waar zoveel te beleven valt…
Marianne
Brooke's in Luxor is volgens mijn laatste info (van 1 jaar oud) al een tijd geleden verhuisd, een eindje van het centrum d.w.z. over de spoorlijn. Het is niet meer zo makkelijk te vinden tegenwoordig, maar het bezoek is wel de moeite waard. Doe een donatie en/of neem wat mee uit Nederland. Wij hebben eens een koffer vol met verbandmiddelen en wormenkuren gebracht, daar waren ze heel blij mee. Schakel je dierenarts in, die kan het goedkoper betrekken van de groothandel; neem voor de zekerheid een Engelstalige verklaring mee zodat je eventueel geen gelazer bij de douane krijgt. Maar goed, niet iedereen heeft zin in gesleep, een donatie is ook altijd meer dan welkom natuurlijk!
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?