maand Egypte

• Hans

Beste Egypteliefhebbers,

Mijn vrouw en ik willen een maand (februari) van Egypte gaan genieten.

Wat wij van Egypte weten komt uit boeken,TV etc.

Wij voelen ons geen doorsnee toeristen en zouden liefst zo zelfstandig mogelijk een onvergetelijke indruk van Egypte willen krijgen.

Wie heeft tips hoe wij dit het beste kunnen aanpakken.

Wie wil zijn ervaringen met ons delen?

Is het mogelijk een maand door Egypte te trekken, veel te zien maar ook veel te relaxen?

Alvast dank voor (opstart) hulp.

Groeten,

Hans

• inge

Hai

Wij wonen sedert enkele maanden in Luxor. Dus wat wil je zien, waar hou je van, cultuur of strand?

Ik zou best wat vragen kunnen beantwoorden maar dan moet ik wel weten waar je interesse naar uitgaat.

je kunt me beter even Emailen want heel vaak ben ik hier niet te vinden. Mijn email adres is: rijschooladvantil@hotmail.com

gr. Inge

• Rene

Een maand, wat heerlijk! En precies goed om zo ongeveer heel Egypte te doen. Mijn aanraders: beginnen met 2 dagen Cairo, en dan met OV naar de Westelijke Oases. Goed te doen, makkelijk hotels te vinden, kost je ongeveer een dag of 6. Redelijk relaxed, want je valt buiten de drukke toeristische route. Vanuit de Dakhla Oase (laatste) door naar Luxor, en direct door naar Aswan. Drie volle dagen daar, met oa Abu Simbel en Philae qua bezienswaardigen. Via Edfu naar Luxor, daar 4 volle dagen. Geeft je alle tijd voor de oudheden, maar je kunt ook eens een middag aan een zwembad gaan liggen (als het weer het toelat, dat is). Naar Cairo, eventueel een dagtocht naar Alexandrie, en vanuit Cairo door naar de Sinai, bijvoorbeeld Dahab. Goeie uitvalsbasis voor de Coloured Canyons en Mount Mozes. Dahab meteen lekker relaxen en snorkelen ed. Terug naar Cairo, laatste twee dagen Cairo, wat dan ineens een erg leuke stad is.

En zo heb je je 4 weken aardig vol. Mocht je tijd over hebben: Port Said. Goed bereikbaar vanuit Cairo en heel apart. Hurghada zien te vermijden, vreselijk oord.

• Jody

Heerlijk, een maand Egypte!

Ik heb er dit jaar ruim twee weken rondgereisd, een maand is prima om veel te zien.

De route die Rene noemt is een goede optie, misschien kun je Alexandrië nog toevoegen. Reizen met het openbaar vervoer is prima te doen, je vermijd dan konvooien en je maakt kennis met de échte gastvrije bevolking. Ik heb er prachtige herinneringen aan.

De beste manier is toch wel om weinig tot niets te plannen. Boek een retourticket Caïro en de eerste twee nachten. Het openbaar vervoer is niet heel stipt en als je teveel plant zorgt dat des te meer voor stress als je een bus/trein mist omdat die eens een dag niet rijdt. Laat alles aan het toeval over, zo zijn wij op de mooiste plekjes gekomen.

De beste tip die ik onderweg van een Egyptenaar kreeg in de bus, was om in Luxor niet in de drukke stad te overnachten, maar de locale ferry (geen dure toeristenmotorboot) te nemen naar de overkant, daar is een klein dorpje waar je een klein familiehotelletje kunt zoeken. Mijn tip: El Fayrouz hotel, even googlen voor hun site.

• marissa

ik heb een vraagje ik wil voor een maand na egypte toe gewoon beetje rondreizen ik heb dan een visum nodig kan ik gewoon een vakantie visum aan vragen of moeten ze echt weten waar ik heen ga (hotel ) ofzo