Dag Joke,
Nog ruim een week en dan vertrek ik weer voor twee weekjes.
Prettige feestdagen gewenst.
Henk
Dag Lonneke,
Hierboven gaf ik aan dat 50 euro een ‘normaal’ loon is voor de gemiddelde Egyptenaar.
Een lage fooi (in onze westerse ogen) is voor hen veel meer waard, dan je je beseft.
Met de hoogte van de fooi moet je rekening houden met hun leefomstandigheden.
Een euro per verrichtte dienst is in verhouding dan wel erg veel.
Maar ja, het is ook maar net wat je onder een verrichtte dienst verstaat, drankje serveren per keer een euro? Dat is in mijn ogen veel te veel.
Je zult dus zelf een goede balans moeten zien te vinden.
Misschien krijg je op deze vraag nog meer reacties, zodat je je een beter beeld krijgt.
Henk
wat erg handig is , is een portomeonnee met meerder vakken zodat je geld wat kunt scheiden. Dan kun je bv de “fooi ”ponden apart houden. En laar je geen kapot en oud geld in handen drukken want dat willen zij kwijt maar de volgende egy[tenaar wil het niet meer. En euro biljetten sparen voor de munten ruil waar anderen het ook al over hadden. En zorg dat je voldoende kleingeld hebt om bv taxi te betalen. Ze hebben nl (zo genaamd) nooit terug .
mvg
j
De tip van de portemonnee met meerdere vakken is erg handig.
Ik deed het altijd zo dat ik alle briefjes/muntjes van 1 pond en kleiner (50 en 25 piasters) in mijn broekzak stopte. Zo had ik altijd wat achter de hand voor kleine fooitjes; 1 pond (of was het 50 piaster?) voor de ferry in Luxor, 1 pond voor een toiletbezoekje, de metrotickets in Caïro, een broodje foul op straat ook 1 pond.
Als je dat kleine geld apart houdt, hoef je daarvoor niet elke keer je grote portemonnee te trekken en voorkom je dat iedereen ziet hoeveel je op zak hebt. Want als ze dat eenmaal gezien hebben durven ze spontaan veel meer te vragen…
Wisselen in Nederland is niet nodig en ook niet rendabel. Wij hebben op het vliegveld in Cairo 15 euro gewisseld om naar de stad te komen en wat te eten en daarna in de stad gepind bij een automaat die je overal tegenkomt. Ik vond vooral de automaten ondergronds bij de metro prettig, omdat daar overal politie is en niet iedereen zo dicht langs je loopt als op straat.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?