nederlanders in alexandrie

• homara

hallo allemaal

heel veel nederlanders wonen in hurghada, maar is er ook iemand die mij kan vetellen hoe het leven is in Alexandrie.

wie woont er als nederlander daar en kan mij meer vertellen hoe het is als je daar woont en permanent leeft?

en is daar ook veel toerisme?

• bianca

hoi Homara,

Ik woon sinds 2006 in Alex

Alex is een mooie stad en genoeg te doen,

er wonen nog wel meer nederlandse dames hier hoor

via internet heb ik nu contact met 2 (er wonen er meer hoor maar daar heb ik geen contact mee)maar omdat het hier zo groot is ga je niet zo snel bij elkaar op de koffie.

Het toerisme komt hier nu op gang maar de meeste blijven hier voor een dag en gaan dan weer door,naar Cairo.

Ben je van plan om je hier te vestigen??

Als je vragen hebt stel ze gerust

groetjes vanuit Alex

bianca

• Cleopatra

Hoe het daar is als je er permanent leeft weet ik niet uit eigen ervaring.

Maar het is totaal niet te vergelijken met de badplaatsen aan de rode zee. Dat heeft niks met Egypte te maken, die zijn totaal internationaal.

In Alexandrie is in de zomerperiode wel ‘toerisme’, veel Egyptenaren uit Cairo ontvluchten dan de hitte en smog in de hoofdstad om vakantie te houden aan de kust.

Het is een vrij authentieke stad, met het echte Egyptische leven dus. Maar wel moderner dan veel wijken in Cairo.

Daarbij komt -uiteraard- dat Alex een grote stad is, een totaal andere sfeer dan bv Hurghada dus.

• Rabbya

Wat leuk, wij wonen ook sinds 2005 in alexandria. Wij wonen in de wijk Tosson, net na Mamoura.

Wij hebben hier contacten met NL die wonen in San Estefano en met ook met ons belgishe buurvrouw.

Groetjes, Rabbya