met slachtfeest ben ik in egypte. hoe wordt het daar gevierd?
zie je echt overal koeien hangen enzo
Geiten.
Ik weet niet wáár je precies zult zijn, maar Cairo is in ieder geval gevuld met geiten. Waar bij ons kerstbomenstalletjes staan in de aanloop naar Kerst, staan daar geiten. Geiten in stallen, geiten in winkels, geiten op straat, geiten op vrachtwagens enz. De familie koopt een geit, en die wordt thuis geslacht. Aangezien dat huis aan huis zo gaat ( zolang iedereen zich de aankoop kan veroorloven) wordt dat ooit best wel een bloederige straat, schijnt het.
Enkele delen worden opgegeten, en de rest wordt aan de armen geschonken.
Ik ben diverse keren met het slachtfeest in Cairo geweest en er werden ook veel schapen en runderen geslacht. Dus echt niet alleen geiten. Op vele plekken in de stad (vooral in de oude volksbuurten) liggen stapels vachten en runderhuiden op straat. Af en toe moet je opzij springen omdat een paard en wagen vol met dierenhuiden rakelings langs je rijdt, met achterlating van bloed en geursporen.
Het hoort er allemaal bij en ik kan alleen maar zeggen dat je de sfeer in die dagen ook mee moet maken in de stad. Vele mensen zijn blij dat ze vlees kunnen weggeven en tegelijk zijn de ontvangers dankbaar voor het gebaar van de gulle gevers.
Een aanrader dus, tenzij je dierenactivist bent, want dan kun je beter naar Schiermonnikoog gaan.
ja ik snap wel wat je bedoeld hoor
Jaren geleden liep ik totaal onwetend wat door de straatjes van cairo te slenteren toen er enkele mannen met een leuk geitje me tegemoet liepen.
Geitje werd aan de kant van de weg gezet en ineens kwam uit het niets een groot, scherp mes tevoorschijn. Voor ik er erg in had, stak het mes in de hals van het geitjes. Overal bloed, heel bizar. Heel normaal.
De mensen begrepen echt niet waarom ik zo geschokt was.
Ze vonden mij, denk ik, maar een raar hypocriet mens. Zeker toen ze hoorden dat ik ook gewoon vlees eet!
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?